Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-17, 22:26
Christian Christian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 17
Standard Forum Beach&Ixia med små barn?

Hej!

Funderar lite på hotell Forum Beach (med all inclusive) i Ixia.
Finns det någon som har erfarenheter av Ixia, hotellet, maten, poolerna.... allt möjligt användbart.
Vi har två barn som är 2 och 4 år som ska med!
Tacksam för alla svar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-17, 23:22
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Forum Beach&Ixia med små barn?

Hotellet är fint och frächt. Stor barnpool. Vi hade inte AI så maten vet jag inget om. Stranden är inte barnvänlig, klappersten och blev djupt ganska snabbt.

Malin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-20, 19:19
AnMi AnMi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 58
Standard Sv: Forum Beach&Ixia med små barn?

Hotellet fint... bra pooler.... AI... hade vi inte men vi åt en lunch och en frukost där... för att prova ... INTE gott.. enligt oss iaf..
Stranden oki... förutom att det blev djupt snabbt.

Shopping.. njaaa.. lite då vi var där.. vilket är 5 år sen snart.

Men ett litet gulligt ställe
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-20, 20:39
solsols avatar
solsol solsol är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 60
Standard Sv: Forum Beach&Ixia med små barn?

Jeg hadde ikke valgt Ixia med så små barn.
Stranden består mest av rullestein og er ganske vond å gå på, iallefall for små barneføtter.
Har bodd på Forum Beach, hotellet var greit nok, kanskje litt trangt mellom solsengene rundt bassenget.
Skal dere til Rhodos med små barn, velg heller Sunwing Resort på østkysten. Flott bassengområde og fin sandstrand rett nedenfor hotellanlegget.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-02-01, 11:27
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Forum Beach&Ixia med små barn?

Hej
Vi har bokat Forum Beach två veckor i sommar och hoppas att det ska bli bra. Våra barn är lite större men ja har varit i Ixia innan när barnen var mindre och det funkade bra. Mina är helt galna i att bada i poolen så havet var inget alternativ då. Det är stenstrand och det blir djupt fort. Fördelen med Forum Beach som jag ser det är närheten till havet, vi vuxna kan gå och ta ett dopp utan att behöva släpa med allt till stranden, allt kan snällt ligga kvar vid poolen. Om barnen vill i havet så finns det ju bra "flytsaker" de kan ha på sig så att hela familjen kan hoppa i vågorna. Vattnet på den sidan är så fint.
Jag var i egypten nu i veckan och testade all inclusive för första gången och det var helt super också en fördel för forum beach, barnen kan alltid få något i sig att äta och dricka. Sen är det ju lite aktiviteter för barnen vilket de brukar gilla och mini disco på kvällen.

Vi var där sist i juli-aug och det är varmt på Rhodos då, det fläktar lite på Ixia sidan vilket är skönt, vill man en dag till fina sandstränder kan man hyra en bil och köra över till andra sidan men där är det riktigt hett men roligt att se något annat.

När det gäller shopping så tror jag att det finns lite i Ixia men det är mest krimskrams so det även är inne i Rhodos stad, men en runda in dit är ett msåte- taxi eller buss är ej dyrt. Kanonmysigt där inne och mina barn gillade det.

När hade ni tänkt att åka? Familjen som ska åka med oss har en 3 åring med sig.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-02-01, 13:04
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Forum Beach&Ixia med små barn?

Solresor har ju inte så mycket bilder eller info på sin sida.

Om ni ska boka så finns det Ellosrabatt att få med en kod som man hittar på Ellos hemsida, ger några kronors rabatt på resan.

Senast redigerad av Zanét den 2008-02-01 klockan 16:35. Anledning: Otillåten hotellänk, se för övrigt info under FAQ
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-02-01, 14:06
Christian Christian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 17
Standard Sv: Forum Beach&Ixia med små barn?

Citat:
Ursprungligen postat av met Visa inlägg
Hej
Vi har bokat Forum Beach två veckor i sommar och hoppas att det ska bli bra.
Hej! Vi åker i början av september med hela tjocka släkten. Då vi firar 50 och 60-årsdagar tillsammans. Kul! Tack för svar!

Senast redigerad av Zanét den 2008-02-01 klockan 16:36. Anledning: För långt citat
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-02-01, 15:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Forum Beach&Ixia med små barn?

Även om det är LÅNGT innan så vill jag önska trevlig resa. Vid sådana tillfällen med så många som reser tillsammans så kan jag tänka mig att det är bra att ha all inclusive..Enkelt och bekvämt och man kan ha koll på kostnaderna!
Ha ett härligt firande

Lissi
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-02-01, 22:13
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Forum Beach&Ixia med små barn?

Hej.
Hotellet var jättebra, Fritidsresor hade det då som sitt "Blue star" hotell, men detta var för 7 år sedan. Tre fina pooler-en barnpool, och två lite djupare pooler varav en hade poolbar där man kunde sitta på pelare i vattnet, såg jättemysigt ut. Det fanns en "supermarket" alldeles intill, mina barn, då 11 o 12 år kunde själva gå dit o handla. Vi hade inte bokat "all inclusive" så det kan jag inte svara på om det var bra eller inte. Det fanns flera små ställen alldeles intill som man kunde sitta o äta på. Stranden var stenig men det gjorde inget för det fanns spångar att gå på. Jag badade bara en gång där för det blev djupt med en gång o stenarna rullade så det var svårt att komma upp ur vattnet om man väl badade där. Det var mest små affärer med billiga kopior av märkes t-shirt´s osv. Det fanns också en guld-affär med hutlösa turist-priser. Vi fick gå en bit för att komma till bussen in till Rhodos stad.
Vi var jättenöjda med hotellet, rent o fint o trevlig personal, så du ska nog få en fin semester. Är det något mer du undrar över så är det bara att fråga, men det var som sagt var sju år sedan jag var där.


Irene
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-02-07, 12:46
snoopy snoopy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Forum Beach&Ixia med små barn?

Hallo!

Jag och min sambo lutar också åt Forum Beach, fast då i augusti. Vet att Solresors sida är lite fattig, men googlade på Forum Beach och hittade deras hemsida. Mycket bättre info och bilder

Gillar deras ultra all inclusive, var i Turkiet med all inclusive förra sommaren och det är verlkigen GULD att aldrig behöva bekymra sig om att ha med pengar till poolen, och inte blir det några blodsockerfall heller eftersom man får äta så ofta . Eftersom det är så billigt kan man dessutom unna sig mat på andra ställen ibland också.

De verkar ha fina pooler, så tror inte att barnen kommer sakna bad i alla fall Vi funderar på Atlantica Princess med Fritidsresor ifall det inte finns några platser kvar på Forum Beach när vi väl har råd att boka om ett par veckor. Men håll tummarna

Senast redigerad av Zanét den 2008-02-07 klockan 13:42. Anledning: Otillåten hotellänk, se för övrigt info under FAQ
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-02-07, 23:08
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Forum Beach&Ixia med små barn?

Jag har tittat på solresors resor o några av deras hotell på Rhodos är dom dyrare med än dom andra som åker till samma ställe så kolla upp priserna noga.. Jag vet dom som åkte all inclusive till Turkiet där fick bara barnen äta glass mellan en viss tid o det var den inhemska glassen inte typ GB,s glass o efter den tiden så fick dom betala dyrt när barnen skall ha glass eller dricka. Så kolla noga med resebyrårerna hur dom har det med deras tider med fri dryck o glass. Har även hört att till drinkarna är det sämre sprit när det gäller all inclusive.. Ett litet tips bara...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT