Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-07-10, 14:35
niccis niccis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 20
Standard Iraklia, Schinoussa eller?

Hej!

Åker iaf till Koufonissi om 1,5 vecka, men nu undrar jag vilken annan liten ö där i närheten jag skall välja?

Letar efter en ö med fina sandstränder...lugna sådana, utan en massa folk. Vill ligga där i lugn och ro under ett träd ..jag vet, borde åka juni/september istället

Boende skall helst vara nära stranden med balkong/terass där man kan se över havet och helt en liten kokvrå.

..inte krävande...nejdå
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-07-10, 15:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 413
Standard Sv: Iraklia, Schinoussa eller?

Svår tid att åka med dina krav.

Jag skulle nog ha valt Iraklia, där är det färre turister än på de andra öarna i Småkykladerna. Där finns inte så många stränder, men de som finns räcker gott och väl. Livadia beach ligger en liten bit från byn. Stranden i byn är inte dum den heller. Där kan du verkligen ligga under ett träd och läsa böcker i lugn och ro.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-07-10, 17:14
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Iraklia, Schinoussa eller?

Håller med Janne. Jag är nyss hemkommen och Iraklia hade jag som första ö. Vi var två turister som gick av båten och likaså när vi lämnade ön. 21-27 juni. Det man slås av är hur vänliga alla är. Det är så lite turister att man känner att man ingår i ett socialt sammanhang. Kan ju naturligtvis vara annorlunda i juli, men iaf...
Hamnstranden är faktiskt riktigt bra den oxå, kan få en egen bänk under skugga. Badskor kan vara skönt när man kliver i tho.
Enda man skulle kunna klaga på är brödet som bakas varannan dag. Starka tänder rekommenderas
Var på Schinoussa förra året men gillade Iraklia bättre tack vare de få turisterna.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-07-10, 19:13
friss friss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 155
Standard Sv: Iraklia, Schinoussa eller?

Hej!! Var ej planerat att åka till Iraklia för oss i år, men vi ändrade oss och det var hur bra som helst. Lugnt och skönt, vänliga människor, bra priser och en fin strand en liten prommenad bort med en bra taverna. Kommer med säkerhet åka dit igen..
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-07-10, 21:37
niccis niccis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 20
Standard Sv: Iraklia, Schinoussa eller?

tack för svaren, jag gissade att Iraklia är mera jag. Har ni något förslag på boende nära stranden ?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-07-10, 22:51
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Iraklia, Schinoussa eller?

Alltså det är ganska nära överallt. Och bor du ovanför hamnen upp till vänster har du dessutom en jättefin utsikt över viken med solnegång på köpet... Återkommer om jag kommer på namnet på boendet, men av de fem raggare som stod vid ankomsten så var det yngsta tjejen (typ mellan 20-25).
Det blir lite knallande men å andra sidan lite närmare till Livadi.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-07-11, 11:28
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Iraklia, Schinoussa eller?

Vi var på Donoussa förra sommaren. Dit skulle jag åka om jag var du. Finaste sandstränderna jag sett i Grekland tror jag, jättegod mat, härlig stämning. Helt enkelt allt man behöver, allt onödigt är bortskalat.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT