Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-12-01, 14:17
Elisalinns avatar
Elisalinn Elisalinn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Stockholm och Lefkas
Inlägg: 79
Standard Sv: Var på Lefkas...

Har nu varit på Lefkas många, många gånger. Vi har alltid bott på samma hotell, Adriatica, det ligger mellan Nidri och Nikiana. Kan hålla med om att Nidri kanske inte är världens roligaste ställe, men alla restauranger nere vid hamnen är absolut värda ett besök. Mat av hög klass till suveräna priser.
Staden Lefkada är mycket charmig och där finns allt, bokstavligen allt. Utanför för Lefkada stad finns tre fina stränder, det är inte längre än man kan cykla.

Västkusten är ett kapitel för sig, vackert överallt skulle man kunna säga. Det bästa med Lefkas är att det alltid är grönt, alla människor är ytterligt vänliga och hjälpsamma, man kanske kan tro att de skulle vara trötta på alla turister, men det verkar vara tvärtom faktiskt.

Tycker ändå sammantaget att ett besök på Lefkas är en god idé. Vi kommer alltid att återvända, har fått många vänner där.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-03-26, 15:44
kickan kickan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 11
Standard Sv: Var på Lefka....

Citat:
Ursprungligen postat av Tassetroll
... ska man bo?
Sitter och spånar inför sommaren -06 då jag och sambon tänkt spendera 2 veckor i början av september i Grekland. Ett av resmålen som är på tapeten just nu är Lefkas. Vilken ort på Lefkas kan ni rekommendera till ett par som gillar sol, bad, god mat och som inte behöver hålligång men ändå inte vill ha det "dött". Vi vill också kunna åka på lite utflykter under dessa 2 veckor.
Är Nidri den bästa orten? Hur ser badet ut i Nidri? Finns det ok bad på gångavstånd från stan?

Jag blir jätteglad om någon vill dela med sig av sina erfarenheter!

//Tass tass...
Jag och min man har varit på Lefkas fem ggr. Vi trivs bäst i Ligia, inget hålligång men bra hotell, ca en kilometer till bra strand. Oftast åker vi till Nikiana och badar. En jätte bra restaurang i Nikiana, precis vid vattnet, en toppenrestaurang två km upp ibergen från Nidri räknat, Dimitris heter den ,underbar utsikt och billigt. Vi brukar göra en utflykt med båten Odysseus, ser ut som ett gamalt krigsskepp. Trevlig besättning, härliga bad och god mat. Ön är full av upplevelser. Hyr bil eller scooter hos Broomis, bra avtal och helförsäkring, allt garanterat.
Hälsningar Kickan.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT