Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2013-06-13, 16:14
trenbol trenbol är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 5
Standard Jaha Lefkas...

Då har man varit i Lefkas. Det här rekommenderar jag ingen.

Västsidan, blåsig och molnig. T.om Grekerna själva klagar på att Lefkas har det sämsta klimatet i Joniska havet, men de gillar dem eftersom sol är förjävligt här.

Porto Katsiki har fint vatten, Ergemni också. Men båda ligger där det blåser som fan och vågorna är irriterande. Det var inga speciella stränder på hela västsidan....kathisima, ag nikitias m.m detsamma. Nidris strand var riktigt usel. för att inte tala om att nästan vart enda strand var packad med sjöborrar. Det var dessutom massa skräp i vattnet på vart enda strand jag besökte.

Att köra över bergen var tråkiga upplevelser, det var vart enda gång moln man fick köra igenom och skit väder. Bergsbyarna hade ingen charm, de var förjävliga helt enkelt. Nidri stad, förjävla tråkig. Lefkas stad? Detsamma....jag finner inte charmen här.

jag hyrde dessutom båt och körde runt meganisi och skorpios, även det var under förväntan. Bila över ön tog lång tid. jag besökte allting som gick att besöka,och var inte nöjd med någonting.

Jag rekommenderar inte lefkas........men jag är väl kräsen efter alla resor til västindien.....
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT