Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-08-04, 11:19
Henriksson Henriksson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 175
Standard One way

Jag ser att många hittat billiga flygbiljetter sk. One Way. Hur gör ni med biljetter till hemresan? Är de lika billiga?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-08-04, 11:32
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: One way

Jag köpte två enkel både till förra sommarens resa och till den här. Förra året var biljetterna lika billiga mellan 7-800 kr. I år kostade hemresan en hundralapp mer minns inte exkt men ca 1100 kr.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-08-04, 12:21
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: One way

Det beror på. Bokar man riktigt tidigt verkar det ibland finnas billiga hemresebiljetter också.

Men när det gäller kampanjer, som den Apollo startade häromdagen - då är det inte säkert att det finns biljetter hem över huvud taget.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-08-04, 12:55
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: One way

Om det är de riktigt billiga biljetterna som kostar 200-300 du menar så har jag gjort en ytterst ovetenskaplig undersökning och kommit fram till att Apollo verkar planera hur de lägger ut dem så att det aldrig (eller åtminstone i stort sett aldrig) finns lika billiga biljetter hem igen under ca 1-3 veckor.

Däremot kan man ganska ofta hitta hembiljetter från ca 800 och uppåt. Under 2000 totalt för båda vägarna brukar man ofta kunna hitta. (Jag tycker gränsen går där för om det är billigt.)

Hittar man inte hemresor med Apollo då brukar man kunna hitta bra alternativ hos Sterling och kanske hos andra flygbolag också.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-08-04, 20:11
Eirini Eirini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Aten
Inlägg: 277
Standard Sv: One way

Hej!

Jag tror att Eva har ett bra förslag på hemrese-biljetter med Sterling. För min del är min oneway-biljett min hemrese-biljett till Grekland för vintern.

Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-08-05, 09:02
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 294
Standard Sv: One way

Vi flyger ner till Athen med SAS för 1280 kr för 2 personer enkel väg och tillbaka med Sterling för 64 euro för 2. Utresan har vi från Arlanda och hem flyger vi till Göteborg då Sterling inte har några oktoberflygningar till Arlanda vad man i dagsläget kan se.

Margaretha
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT