Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-09-23, 00:25
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast
Jag har ätit på zum-zum första gången på Rhodos o fick dålig service o inte god mat..
Och då blev du så glad?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-09-23, 15:38
Thalassa Thalassa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 72
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast
Vi känner flera som går på Yamas o äter o har aldrig fått någon dålig mat där o stället har blivit jätte populärt i sommar..

Jag tycker det var dålig stil av dom som la maten i servetter o sen kastade det i en tunna..

Svar: "Dette er meget gode venner av oss, og de har absolutt ikke dårlig stil!!!

Det kan nok diskuteres om de burde ha handlet noe annerledes, tilkalt Michalis og/eller Yannis og sagt fra om at maten var dårlig. Da kunne Mike ha tatt kokken for seg, og de ville ha fått ny mat - som sikkert ville ha smakt helt fortreffelig.

Men de har reist til Rhodos ennå flere ganger enn oss, og de har kjent begge "guttene" like lenge som oss. Så det de tenkte på, var å ikke såre deres følelser/känslor! Hadde de latt maten bli igjen på tallerkenen, ville jo miseren med det uspiselige kjøttet fort ha blitt oppdaget. Og det var nøyaktig det de var oppsatt på å unngå! Hvor vidt det var rett eller galt av dem kan muligens diskuteres...

Kan også tillegge at våre venner er svorne tilhengere av Antique og spiser der nesten annenhver kveld når de er på Rhodos.

Selv er jeg sikker på at jeg ville ha sagt fra til Mike eller Yannis. Det tror jeg faktisk at de ville ha syntes var helt OK, slik at de kunne "overvåke" kokken litt nøyere og derved unngå lignende situasjoner, slik at alle parter ble fornøyde."

Jag har ätit på zum-zum första gången på Rhodos o fick dålig service o inte god mat..
Jeg kjenner ikke igjen det du skriver om Zum-Zum. Maken til god mat og hyggelig service synes jeg at man skal lete lenge etter... Hadde faktisk en klump i halsen da jeg sa adjø til personalet der forrige uke.

Faktisk finnes det andre trivelige og bra spisesteder på Rhodos enn Yamas og Antique.

Thalassa

Senast redigerad av Thalassa den 2005-09-23 klockan 15:40.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-09-23, 22:03
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

En hälsning ifrån ägaren till Yamas om klagomålet om maten som några gäster hade lagt i servetter o kastat när man gick ut ifrån Yamas..

Han kände till gästerna som gjorde så o dom andra i sällskapet hade inte klagat på maten utan var helt nöjda o han tyckte det var dålig stil att framföra det på här via Kalimera o inte tala om det för honom på plats...

Kan tala om att dom har fullbokat varje kväll på Yamas o många återkommande gäster som lärde känna både Michallis o Yannis på Victoria o sen på Antque ifjor som går på Yamas o äter nu...

Jag har även pratat med flera som har varit o ätit på Yamas o ingen har fått dålig mat där...

Pratade även med min bofasta väninna på Rhodos o hon har varit där med flera vänner ifrån Sverige o ätit där o ingen har klagat....

Det finns flera ställen på Rhodos o äta det vet även jag om men har man i familjen personer som har lactosintolerans så har vi fått fin hjälp av Michallis som har bett sin kock att fixa till maten så det inte innehåller mjölk eller grädde o den hjälpen har vi inte fått på andra ställen...

Michallis vet om att jag skriver detta för jag har pratat med honom idag i telefon ner till Rhodos...

Jag undrar om ni hade klagat så på ställen hemma eller i Norge som ni gör här inne på maten....

Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-09-26, 14:27
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Jag träffade faktiskt folk från Kalimera som åter på Yamas o bodde på Cactus vad jag vet så tyckte dom om maten på Yamas..

Men jag förstår ju varför någon gör reklam för zum-zum eftersom dom inte nämnas i dom resebolagsbroschyr jag har o sett nere på Rhodos..

Men Yamas har fått med berömd godkänt för 2005 av både Apollo o Fritidsresor...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-09-26, 21:10
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast
Jag träffade faktiskt folk från Kalimera som åter på Yamas o bodde på Cactus vad jag vet så tyckte dom om maten på Yamas..

Men jag förstår ju varför någon gör reklam för zum-zum eftersom dom inte nämnas i dom resebolagsbroschyr jag har o sett nere på Rhodos..

Men Yamas har fått med berömd godkänt för 2005 av både Apollo o Fritidsresor...
Min erfarenhet av ställen som arrangörerna rekommenderar är att det snabbt kan bli överfullt, restaurangens kapacitet inte alltid klarar anstormningen och servisen försämras och kanske även maten. Alla charterorter har naturligtvis ett utbud av bra restauranger/tavernor som av olika skäl, som vi inte bör gå in på här, inte rekommenderas av arrangören.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-09-27, 10:40
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Jag tycker inte att det är researrangörernas sak att rekommendera matställen över huvud taget.

Tillbringade ju ett par dagar på Rodos nu när jag var på Karpathos och blev förvånad över att se restauranger med stora dekaler från researrangörerna. En sån dekal säger mig inget annat än att restaurangen och researrangören har affärer ihop. Och vad gör jag om maten inte är bra på en sån restaurang, ringer Apollo?

För övrigt tycker jag nog att det minsta man kan begära av nån som reser på semester är att vederbörande med lite nyfikenhet letar sig fram till och provar olika restauranger
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-09-27, 12:43
Jostein Jostein är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Askim, Norge
Inlägg: 70
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Inkfish,

Takk og takk!! Mottoet er: Let selv!!

Jostein
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-09-27, 14:53
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Men ändå..
Både Apollo OCH Fritidsresor...ni förstår tyngden i detta!!!!
Eller nå't.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-09-27, 15:36
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Kulinariska färdigheter eller vilken tyngd då? Ärligt talat varför skulle skandinaviska reseledare som oftast är ganska unga ha något speciellt att tillföra vid test av tavernor? Tyvärr är det nog så att möjligheten att äta gratis eller nästan gratis dominerar.

Eva
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-09-27, 15:45
Bertil Lindroos Bertil Lindroos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 119
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Men hallå !.... du kanske skulle ta lite tid till att läsa mellan raderna Eva L.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-09-27, 20:10
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Lindroos
Men hallå !.... du kanske skulle ta lite tid till att läsa mellan raderna Eva L.
Vill du läsa mellan raderna är det upp till dig eller hur. Jag har lika väl som någon annan rätt att ha en åsikt i frågan.

Eva
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-09-27, 20:43
Bertil Lindroos Bertil Lindroos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 119
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Ja ....visst..helt lugnt ...stor PUSS
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-09-27, 20:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Själv skulle jag då aldrig gå i närheten av en restaurang som inte rekommenderades av Apollo, Fritidsresor, hälsovårdsnämnden, försäkringskassan, länsstyrelsen, miljöministern, tv-kock-Tina och Gud Moder. Man är väl svensk !
Svara med citat
  #14  
Gammal 2005-09-27, 20:50
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Själv skulle jag då aldrig gå i närheten av en restaurang som inte rekommenderades av Apollo, Fritidsresor, hälsovårdsnämnden, försäkringskassan, länsstyrelsen, miljöministern, tv-kock-Tina och Gud Moder. Man är väl svensk !
Du glömde Kalimera.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2005-09-27, 20:53
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Du glömde Kalimera.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2005-09-27, 21:00
Bertil Lindroos Bertil Lindroos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 119
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Nej...eller hur
Svara med citat
  #17  
Gammal 2005-09-27, 15:46
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Personligen undviker jag restauranger/tavernor som på något sätt är rekommenderade av resebolagen och känner också till en del näringsidkare som vägrar hamna i resebolagens "snaror".

Det hela handlar ju om ren business med avtal som måste följas, förutbestämda menyer med specialpriser etc - Jag kan inte se någon fördel med att gå på dessa matställen alls. Blir ganska irriterad när jag tänker tillbaka på den gången jag blev jagad av reseledaren för att jag inte dök upp på ett välkomstmöte där man minsann även räknat med mig och mitt resesällskap

Måltiderna/tavernasittningarna upptar ju faktiskt en stor del av ens semester och det finns väl inget roligare än att upptäcka matställen själv framför att gå på resebolagens dekalförsedda restauranger

//Zanét

Senast redigerad av Zanét den 2005-09-27 klockan 15:49.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2005-09-27, 15:56
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Citat:
Ursprungligen postat av Zanét
Det hela handlar ju om ren business med avtal som måste följas, förutbestämda menyer med specialpriser etc
Inte nog med det: Jag gissar att resebolagen tar betalt för att rekommendera tavernor och annat i sina brochyrer.
Den typen av "annonsering" alltså att man betalar för så kallad "redaktionell text" förekommer överallt, så varför skulle inte resebolagen förse sig med sin del av de pengar som finns i sådant.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2005-09-27, 16:00
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Tack Bertil.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2005-09-27, 16:17
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Inte nog med det: Jag gissar att resebolagen tar betalt för att rekommendera tavernor och annat i sina brochyrer.
Den typen av "annonsering" alltså att man betalar för så kallad "redaktionell text" förekommer överallt, så varför skulle inte resebolagen förse sig med sin del av de pengar som finns i sådant.
Resebolagen ser nog till att förse sig så mycket det går, oftast på både hotell-/restaurangägares och resenärers bekostnad.

//Zanét
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT