Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-08-02, 20:30
Ettis Ettis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 4
Standard Tips om hotell

Hej!

Är på väg att boka resa till Rhodos och skulle vilja ha något trevligt inne i Rhodos stad. Fritidsresor har resor det datumet som vi tänkt åka, 14/10, och nu funderar jag på Hotell Siravast eller Cactus. Är det någon som har varit på något av hotellen och har några erfarenheter att berätta om? Jag vill ha ett hotell med trevlig personal och i en inte alltför stökig miljö, men ändå med stadens fördelar.
Hur är stranden vid Rhodos stad?

Hoppas någon kan tipsa mig ganska snart för resorna verkar gå åt som smör i solsken det här regniga året
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-08-02, 20:42
magdalenas avatar
magdalena magdalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 72
Standard Sv: Tips om hotell

Om 2 veckor åker jag ner till Rhodos och ska då bo på Cactus, det blir 4 gången där och dom har jätte fin frukost. Runda hotellet så har du stranden, men det är stenar ingen sandstrand. Utan då rekommenderar jag dig att åka till Kallithea och Tassos Beach på östkusten där är det sandstrand och kan simma i klart vatten. Siravast har jag aldrig bott på men ligger precis intill Cactus.

Hoppas det hjälper dig att välja hotell...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-08-02, 20:53
Ettis Ettis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 4
Standard Sv: Tips om hotell

Åh, tack så mycket. Det där med frukosten var precis vad jag ville höra. MUMS! Hur är det med havsutsikt, har du haft både rum med och utan?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-08-02, 21:01
magdalenas avatar
magdalena magdalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 72
Standard Sv: Tips om hotell

Jag har aldrig bott med havsutsikt för ibland kan det blåsa som bara den iom det är det blåsiga sidan av Rhodos stad. Så bokar bara med balkong och man kan ändå se havet och samtidigt borgen i Gamla Stan när det är tänt där uppe på kvällen.

Dom har ett jätte gott bröd på Cactus så man får inte komma för sent till frukosten för då är brödet slut och får ta vanliga frukost bullar istället.

Det finns juice, te, kaffe, yougort, flingor,bröd bullar, crusanger( hur det nu stavas) ägg kokt och stekt, korvar, bacon, tomat, gurka, paprika, vindruvor, melon och även olika sorters kakor. Det är en toppen frukost så man går aldrig hungrig där ifrån.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-08-02, 21:04
magdalenas avatar
magdalena magdalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 72
Standard Sv: Tips om hotell

Det enda jobbiga kan ibland vara stökiga finländare men nu har jag bara varit där i augusti. Annars mycket trevlig personal och är du återkommare så känner dom igen dig.
Längtar så ner dit...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-08-02, 21:36
Ettis Ettis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 4
Standard Sv: Tips om hotell

Bra info, tackar o bugar. Jag är förstagångsbesökare på Rhodos och gillar att göra mer än att bara sola och ta det lugnt. Är det något speciellt på ön som du tycker att jag inte ska missa?
Har du några favoritrestauranger att rekommendera, som inte är turistfällor utan mer riktiga grekiska tavernor med vällagad mat. Mattokig som sagt var....
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-08-02, 22:00
magdalenas avatar
magdalena magdalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 72
Standard Sv: Tips om hotell

Du måste gå upp till borgen och gå i gamla stan (en huvudgata och många sidogator)med massvis av affärer som säljer guld, väskor (riktigt skinn i vissa), skinnkläder och krimskrams. Man även på dagtid gå i vallgravarna runt borgen.

Går man längs hamnarnar till borgen så finns restauranger som säljer stora och då dvs dubbelt så stora bakelser som här hemma. Det enda negativa är att kyparna är så jobbiga och vill att man ska sätta sig och äta där.

Ett tips är att ta taxi til Tassos Beach som är en badvik med taverna och solstolarna står i vattnet för man kan inte sitta där mer än 2 min sen måste man i och bada. Klart vatten och kan simma rakt över till en annan badvik. Det stället hittade vi sist vi var på Rhodos (jag & min sambo), så dit ska vi nu oxå.

Vi brukar äta på ett stamställe Yamas som ligger på 28th October Street, 2 killar som har stället och god grekisk mat.

Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-08-03, 07:44
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Tips om hotell

Jag åker om tre veckor till Rhodos och skall oxå bo på Cactus för tredje gången o det är ett kanon hotell o bo på för där är inget liv om nätterna o det är skönt. Bor man inte åt parken så är det lugn o ro.

Jag läste om frukosten som magdalena hade skrivit om o jag längtar oxå ner till deras frukost som är jätte god.

Det är samma ägare både till Cactus o Sivatas hotellen men jag får nog rekommendera Cactus istället.

Jag har oxå varit på Tassos beach som är helt underbart så några taxi resor dit blir det säkert mellan den 26 aug o 10 sept.

Även jag älskar maten på Yamas o har lärt känna killarna som äger Yamas för dom har jobbat på ett annat ställe innan nere i Rhodos stad..

En affär som är trevlig och gå o handla i är Lindos supermarket för dom känner oxå igen en när man kommer dit flera ggr o handlar. Jag har t o m fått hälsningar hem ifrån dom eftersom jag har en väninna som bor där nere på Rhodos..

Jag önskar en en trevlig resa till Rhodos..
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-08-03, 09:44
Ettis Ettis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 4
Standard Sv: Tips om hotell

Nu ser jag om möjligt fram ÄNNU mer mot Greklansresan. Cactus får det bli!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-08-03, 18:43
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Örebro län
Inlägg: 444
Standard Sv: Tips om hotell

Citat:
Ursprungligen postat av magdalena Visa inlägg
Du måste gå upp till borgen och gå i gamla stan (en huvudgata och många sidogator)med massvis av affärer som säljer guld, väskor (riktigt skinn i vissa), skinnkläder och krimskrams. Man även på dagtid gå i vallgravarna runt borgen
Jag håller med gamla stan är klart sevärd, mandrakihamnen är också värd ett besök. Trevlig resa! Mvh Ann
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-08-03, 20:09
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Tips om hotell

Citat:
Ursprungligen postat av Ettis Visa inlägg
Hotell Siravast eller Cactus. Är det någon som har varit på något av hotellen och har några erfarenheter att berätta om?
Jag sjöng på ett bröllop för lite sen här på Rhodos och paret som gifte sig bodde på Cactus. Rummen såg fräscha och fina ut och de var väldigt nöjda. Vi bor granne med Cactus och jag kan intyga att hotellet ligger väldigt lugnt. Karaoken på tisdagar är också kul.
Vill ni äta riktigt grekiskt i Rhodos stad ska ni absolut ta er till Meltemi på Elli-stranden för en äkta grekisk tavernastämning som annars kan vara svår att hitta i Rhodos stad.
Annars rekommenderar jag er att hyra bil/vespa och ta er ut till Stegna på östkusten. Underbar, ödslig strand och mysiga små tavernor. Kallithea är också fint.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-08-04, 22:25
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Tips om hotell

City Center i Rhodos stad är oxå ett bra hotell o det har bytt ägare i år men innan hade dom jätte trevligt personal o receptionen men vet inte om dom jobbar kvar hos den nya ägaren..

Det bästa med Cactus att man själv kan reglera aircondiotion hur man vill ha den på natten för den går bara när man är på rummet eftersom man måste sätta i dörrnyckeln när man kommer in på rummet o då fungerar ljuset oxå..

På tisdagar är det två svenska tjejer som håller i karaoken o dom är jätte trevliga lärde känna dom för två år sedan..

Längtar ner till Rhodos o alla vänner man har fått där nere under nio års tid..
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-08-04, 22:49
Katharinas avatar
Katharina Katharina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 122
Standard Sv: Tips om hotell

Det låter ju väldigt bra allt man läser här. Ska ner om en vecka och bo på just Cactus. Har frågat tidigare om hotellet och fått positiva reaktioner och nu är det ännu fler positiva kommentarer, så jag ser verkligen fram emot att bo där.

Har varit på Rhodos några gånger tidigare, men aldrig bott just där.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-08-04, 23:41
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: Tips om hotell

Blir första gången på Cactus för mig också. Vet inte hur jag ska klara av frukostbuffé av det slaget i 14 dagar?
Jag kommer att rulla hem...
Svara med citat
  #15  
Gammal 2007-08-05, 00:56
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Tips om hotell

Du får gå upp tidigt så du får äta det jätte goda brödet som dom har för när det är slut så blir det bara bullar o dom är inte så goda som brödet är..

Kall vattenmelon,skinka,ost,ägg.flingor mm....Efter stor frukosten så får du ut o gå en stor runda så går du av dig frukosten så slipper du rulla hem.

Önskar en trevlig resa till Cactus....
Svara med citat
  #16  
Gammal 2007-08-05, 08:10
magdalenas avatar
magdalena magdalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 72
Standard Sv: Tips om hotell

Bara tanken att man har semester och slippa laga frukost, utan att bara gå och plocka vad du vill ha och sen njuta av utsikten till Mandraki hamnen och Windy beach. En god frukost är värd mycket. Har 2 veckor kvar innan jag får njuta av Cactus goda frukost. Nått speciellt är grekiska tomater "mmmm".
Svara med citat
  #17  
Gammal 2007-08-05, 11:16
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Tips om hotell

Sen tar det ju inte så lång tid ifrån sin säng på rummet till en sol stol när man bor på Cactus för på ena sidan har du västra stranden o då badar du i Egiska havet o på Elli beach så badar du i Medelhavet..

O tänk båda haven är den där härliga turkoblåfärgen o varmt o skönt i havet.

På Västra stranden finns det en kille som heter Stavros som hyr ut solstolar men mycket trevlig man som håller koll så det inte händer en något när man är på stranden. Ha legat hos honom i åtta år o solat o badat.

Är man sugen på en glass så går man bara upp o tvärs över gatan o bort i hörnan till Palmernas torg o köper en glas där av en jätte trevlig grek som oxå kommer ihåg en ifrån år till år.

På cactus finns ett spel som heter airhockey ett mkt trevligt spel o spela på om kvällarna både för barn o vuxna.

Oj vad jag längtar ner till Rhodos men vid den här tiden om tre veckor så har man landat nere på flygplatsen o hoppas att resväskorna kommer snabbt så man kommer iväg till Cactus o sen kan få gå på stranden o bada...

Oj nu börjar jag även längta efter dom goda grekiska tomaterna o melonen..
Svara med citat
  #18  
Gammal 2007-08-10, 11:52
zambikos zambikos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 25
Standard Sv: Tips om hotell

Hej!

Cactus är toppen !

Kolla bara;
www.picasaweb.google.com/zambikos

Kan knappast vänta en månad till
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT