Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #12  
Gammal 2006-08-24, 20:17
Hena Hena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 62
Standard Sv: Undrar om hotell i Votsalakia+bokad resa/sammanslagen tråd

Jag vill gärna kommentera Tengils inlägg med att säga att vi håller med i mångt och mycket, men åsikterna skiljer sig även åt i vissa fall... Den berömda "smaken är som baken" kommer väl till pass...

Supermarkete Proton var bra, men eftersom frukt- och grönsaksaffären låg vägg i vägg så var det inga problem, dessutom med väldigt fräsch frukt och grönsaker. Mamman och sonen (?) som jobbade där var dessutom mycket trevliga (glöm bara att inte ta en korg när ni handlar )

Personalen på Aspres upplevde vi inte som nonchalanta, däremot kanske lite osäkra på att prata engelska, vilket ibland kan ge "fel" intryck. Det var ett enkelt hotell, men mycket bättre och fräschare än jag hade förväntat mig. I katalogen stod det att var städning 2 ggr/vecka, och det var inkl ankomstdagen, vilket jag å andra sidan tycker borde ha framgått i katalogen. Man får det man betalar för

Restaurang Annas och Loukoullos blev våra favoriter, just för att de var mer personliga, utan färdigtryckta menyer, och med personal som var urtrevliga, och tog sig tid... Bl a för att prata fotboll . På Annas åt vi vår billigaste middag under hela veckan, jag var tvungen att dubbelkolla så att det blev rätt, men ja... Och hon (Anna) skrev ner notan på bordsduken

Restaurang Votsalakia hade väldigt god mat, personalen var inte stressad utan hade full koll och var väldigt serviceminded.

Lokalbussarna åkte inte så ofta, ca 1 gg/dag och att hyra bil var dyrt. Om jag åker till Samos någon mer gång ska jag åka till Pythagorion. Votsalakia passar bra om man bara vill sola och bada och inte har en fet reskassa

Ja, det var bara några tankar ifrån mig och min familj, som för övrigt hade en urhärlig vecka med mycket sol och bad.

Frågor emottages gärna.

Hena
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT