Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-26, 23:24
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Matställe på Rhodos

Min bästa väninna som är boende på Rhodos hade varit o ätit på Restaurang Red i onsdags o sa till mig idag att så lite mat dom fick där o dyrt var det oxå...En potatisgratäng var inte större än ett underlägg till en flaska o hennes bästa kompis hade beställt in ris till sin mat o det var intryckt i ett snapsglas så mer ris fick hon inte...En laxrätt med en jätte liten potatisgratäng o delat en flaska rött vin gick på 25 euro o det är dyrt.. Finns billigare ställen o äta på där nere...Längtar ner till Yamas o deras goda mat o grekiska sallad o den grekiska vattenmelonen..
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-04-27, 13:59
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Matställe på Rhodos

Yamas Yamas Yamas

Om 23 dagar beträder vi rhodiansk jord och nån gång under vår vistelse där kommer vi att äta på Yamas! (Bor inte i Rhodos stad utan i Pefkos)

ÄLSKAR deras stifado, pasta med fyra ostar å en massa annat! Längtar efter stifado så gissa vad jag kommer att smaska i mig när vi kommer till Yamas..........
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-04-27, 14:56
Ingerp Ingerp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm norr
Inlägg: 108
Standard Sv: Matställe på Rhodos

Hmmmm, åker ner i morgonkväll... ... men har ingen aning om var Yamas ligger! Vad jag kan se verkar det ju som man borde gå dit.

Blir tacksam för tips om var jag hittar det. Det är ju alltid kul att hitta något nytt.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-04-27, 15:12
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Matställe på Rhodos

Oj det är lätt att hitta! Den ligger på 28 octobre street, närmare blåsstranden. Granne med hotell Europa.

Om du vill ha en enkel vägbeskriving så kommer den här. Det är absolut inte den närmaste vägen, men lättast att hitta:

Utgå från akvariet vid Ellie stranden. Gå längs med blåssidan. Efter ca 1.5 km så kommer du till en korsning med en staty (som företäller den förste olympiske vinnaren). Då ska du gå över vägen (om du nu inte redan går på motsatt sida vattnet) för denna staty står precis vid infarten till 28 octobre street. Du kommer att ha en scandinavisk restaurang på vänster hand när du gått över stora vägen. Sedan korsar du bargatan (som ser väldigt öde ut dag tid). Nu har du en mack på höger hand och hotell Europa på vänster. Passera hotellet, en biluthyrare och en liten affär, så har du restaurangen där. Mickis o Yannis hälsar dig gärna välkommen!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-04-27, 22:04
Ingerp Ingerp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm norr
Inlägg: 108
Standard Sv: Matställe på Rhodos

Oj, ja då hittar jag! På Europa bodde jag och min kompis redan 1973. Ja, guuud så länge sedan, men jag var där och kollade in i oktober så dit hittar jag! (Dessutom var det nog hos denna biluthyrare våra vänner fixade vår bil i höstas.)

Då ska vi nog ta oss en tur dit! Vi missade detta ställe sist men det är lika kul varje gång man kan hitta ett nytt matställe.

Tack så mycket för hjälpen!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-04-28, 08:56
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Matställe på Rhodos

Jag längtar oxå ner till Rhodos o till Yamas o Micke o Michalies två av mina bästa vänner ner på Rhodos...O äta deras goda mat o rejäla portioner får man oxå på Yamas. O när man skall betala så får man alltid kall god grekisk vatten melon o jag känner bara hur det vattnas i munnen när man tänker på det...

Man får alltid bra service på Yamas o killarna är alltid trevliga o glada o vill man så kan man beställa bord där så man har plats när man kommer dit....

Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-04-30, 22:31
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Sv: Matställe på Rhodos

Er det noen som vet hvor det er blitt av Kostas som drev restaurant der Red er nå? ... siden tråden startet med Restaurant Red......

Jeg savnet ham - og hans finske kone - sist jeg var på Rhodos.....
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT