Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-12-15, 22:36
MANI730 MANI730 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Inlägg: 2
Standard Karpathos i maj?

Funderar på att åka till Karpathos för första gången i maj, och undrar över några saker.
Finns det någon som känner till lägenhetshotellet Oasis som Apollo har i sitt utbud? Vi tänkte ev boka ett rum där. Det finns få bilder och det är därför svårt att bilda sig en uppfattning om det. Har ringt Apollo utan att få nå´n direkt mer information. Läget till strand och stad verkar ju bra.
Det kanske finns någon som kan rekomendera ett ställe att bo på?
Vi reser med två barn 12 o 6 år
Marie
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-12-16, 07:56
aa jansson aa jansson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 26
Standard Sv: Karpathos i maj?

Med 2 barn så skulle jag nog välja Ladis i ställe som ligger en bit från den trafikerade vägen, men ändå nära allt. Oasis är slitet och lägenheterna inte särskilt bra.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-12-17, 04:09
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sala
Inlägg: 532
Standard Sv: Karpathos i maj?

Oasis är helt ok, Maria som äger stället är jättegullig och mån om sina gäster! Vi bodde där 2 veckor i sept. nu i höst och vi tyckte läget var perfekt. Det ligger såklart alldeles vid vägen så det gäller att hålla reda på mindre barn. Annars är det ju så nära och bra ner till stranden men gå gärna en liten bit bort till vänster. Vi hade etagelägenheten stor och rymlig men altanen var ett riktigt blåshål, det fanns även en liten balkong och den var verkligen liten, plats för max 2 pers. och ett litet bord. Tillhörande pol till hotellet är liten. Lagom promenad in till centrum men testa gärna tavernorna snett över gatan, de är inta alls dumma! Ladis ligger lite för långt bort från både strand och centrum men smaken är som baken!
Hur som helst så får ni säkert en jätteskön semester på Karpathos, vi kommer säkert att åka dit fler gånger och skulle absolut välja Oasis igen!
Ha det bra !
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-12-17, 08:12
aa jansson aa jansson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 26
Standard Sv: Karpathos i maj?

Jag har bott på Oasis och hälsar på Maria varje gång jag är på ön, och jag är en återkommande turist som kommer för 10:e gången åter till Karpathos i sommar. Från Ladis finns genvägar så det blir inte längre. Parasol är annars ett mycket bra alternativ men dyrare. Meltemi är också ett alternativ. När det gäller matställen så är de på vägen in till Piagaia de som serverar bäst mat och är mycket trevliga så man skall abolut inte gå förbi dessa.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-12-19, 19:07
MANI730 MANI730 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Karpathos i maj?

Hej, och tack för svar och tips.
Det lutar väl lite åt Ladis, med tanke på vägen vid Oasis. Om Ladis ändå inte ligger längre bort än Oasis när man använder genvägen så.... Hur hittar man genvägen?
Finns det en mataffär i närheten av Ladis? Det blåser mycket har jag förstått, hoppas att det inte blir för kallt i maj men det kanske bara är varma vindar?
Marie
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-12-19, 21:51
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Karpathos i maj?

Med två inte allt för stora barn skulle jag nog välja Amopi eller Lefkos som boendeort. Pigadia når ni lätt från Amopi med buss eller taxi. Med barn i den åldern blir det ju sällan långa bar eller tavernasittningar som många turister utan barn kanske främst njuter av. I stället brukar det ju vara spring i benen, kompisar och bad som lockar. Stranden i Pigadia är ganska trist under de tre veckor jag tillbringade på ön var det inte många timmar på stadsstranden.

Läs på noga innan ni bestämmer er och varför inte bo några dagar i staden och några på annan ort. Många hotellägare ordnar säkert transporten åt er och priset blir knappast högre för det.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-12-23, 07:32
aa jansson aa jansson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 26
Standard Sv: Karpathos i maj?

För att göra det lätt. Utgå från den stora matbutiken efter bron på den stora vägen. Gå ner precis efter bron från Parasol sett gå gå grusvägen fram så kommer du till Ladis.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT