Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-05-08, 22:44
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 329
Standard Sv: Frånvaro

Jag är i stort sett dagligen inne och läser. Har tidigare skrivit en hel del. Men det glesnar tyvärr en del. Jag tycker det är mest intressant att läsa om det som upplevs i Grekland. Visst är fågelsång och blomdoft här hemma också trevligt, men det är inte det jag främst törstar efter på Kalimera. Det försöker jag att uppleva IRL här hemma. För mig är det live-rapporter från vistelser på plats i Grekland som är trevligast. Men eftersom det nu är läääängesedan jag var i Grekland så finns inte så mycket för mig att skriva om.

Men bra Kajja att du drar i den här tråden! För nog måste det vara flera som besöker Grekland än det fåtal som skriver här i forumet numera.

Dessutom känner jag en del vemod över saknad efter ganska många profiler som jag "lärt känna" som vänner här i forumet trots att vi aldrig träffats personligen. Många som tidigare skrivit mycket om viss ö, och som jag upplevt som extra kunniga om den, och som man därför har starkt förknippat med just den ön.

Masse
som ofta tänker "hur är det just nu på min ö", d v s på ....
Egina, Karpathos, Skopelos, Leros och Tilos
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-05-09, 11:28
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 771
Standard Sv: Frånvaro

Visst Masse är det främst inlägg från och om Grekland som man vill läsa om här. Avsaknaden av detta gör att man skiver på "Caféet" för att det ska finnas nåt nytt att läsa och att livsgnistan på forumet ska brinna vidare. Janne, Birgitta, Maj mfl är flitiga med greklandsinfo och rapporter och det uppskattas verkligen!
Jag tycker att alla inlägg och kontakten mellan oss medlemmar är ett väldigt trevligt inslag i varda'n.
Så länge jag är hemma i Sverige kommer jag att
skriva om "fågelsång & blomdoft" men när jag är i Grekland då blir det annat kvitter
/ Kajja
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-05-09, 12:31
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 329
Standard Sv: Frånvaro

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Visst Masse är det främst inlägg från och om Grekland som man vill läsa om här. Avsaknaden av detta gör att man skiver på "Caféet" för att det ska finnas nåt nytt att läsa och att livsgnistan på forumet ska brinna vidare. Janne, Birgitta, Maj mfl är flitiga med greklandsinfo och rapporter och det uppskattas verkligen!
Jag tycker att alla inlägg och kontakten mellan oss medlemmar är ett väldigt trevligt inslag i varda'n.
Så länge jag är hemma i Sverige kommer jag att
skriva om "fågelsång & blomdoft" men när jag är i Grekland då blir det annat kvitter
/ Kajja
Instämmer till 100% i vad du skriver Kajja!!!

Masse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2024-05-09, 15:28
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 757
Standard Sv: Frånvaro

Även jag håller med Kajja!

Birgitta. Som funderar om jag ska börja packa för hemresa eller spara det till imorgon. Vill inte!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT