Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2017-07-15, 09:28
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Frank Zappa, alkoholhaltiga drycker och damunderkläder på Rhodos

Här kommer en liten tillbakablick i mitt grekiska liv. Denna gång handlar det om Frank Zappa, alkoholhaltiga drycker och damunderkläder.



Jag och en kompis var på Rhodos 1979. De hetaste låtarna på diskotek Sphinx (vi gick dit varje kväll) var då ”Bright Eyes” med Art Garfunkel, och ”Bobby Brown” med Frank Zappa. Vi gillade Bobby Brown (som vi inte fattade vad den handlade om) så mycket att vi köpte varsin t-shirt där det stod: Hey there people I'm Bobby Brown. Vi var så coola! Tyckte vi.

Under resan lärde vi känna två tjejer från Hässleholm När vi skulle resa hem frågade de om vi skulle ta med oss någon alkohol hem. Vi hade inga pengar kvar, så svaret blev nej. De frågade då om vi kunde ta deras handbagage med alkohol genom tullen eftersom de inte hade åldern inne. Självklart sa vi, som nyss hade fyllt tjugo.

När vi kom till Sturup i våra coola t-shirts och solglasögon var vi inte ett dugg oroliga. Ransonen var laglig så vi kunde inte åka dit för något, och inte trodde vi att vi skulle fastna i tullen heller. Men det gjorde vi.

Vi gick tillsammans med två tullare in i ett rum. På ena sidan av en lång bänk stod de två tullarna, och på den andra sidan stod jag och min vän. Tullarna frågade om det var våra väskor. Vi svarade ja, och sedan började eländet.

Två väskor öppnades. Två tullare tittade på varandra. Två tullare log. Två tullare skrattade. Två tullare började ta fram behåar, trosor, bikinis, nagellack och smink. Två killar iklädda jättelika t-shirts med texten ”Hey their people I´m Bobby Brown”, och solglasögon, tittade på varandra. De log inte.

Så kan det gå när t-shirten är på!
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT