Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #7  
Gammal 2024-05-07, 07:22
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 771
Standard Sv: Hållbart resande?

Bra svamlat Netwolf!
Här hemma försöker vi tänka klimatsmart. Handlar endel på Blocket, Tradera och lokala secondhandbutiker. Vi både säljer och lämnar in istället för att slänga.
Vi sorterar allt från värmeljushållare till plastkorkar och f-n och hans moster medans maktgalna män nu bombar sönder "halva jordklotet" Gör vi nån skillnad med vårt sorterande tros..?
De flesta varor och kläder som säljs i butikerna kommer ju från Asien/Indien så det är svårt att hitta alternativ som känns bättre att köpa.

Utan att utveckla det så känner faktiskt ingen flygskam vid de 2 greklandsresorna vi gör varje år. Bara tanken att inte åka ner när man kan skulle göra livet misserabelt för mig.
All Incl. och stora hotellkomplex går "storbort". Njuter av det lilla, som små byar, utsikter, solnedgångar och lokal mat o dryck.
Jag har inget behov av att se berömda torn, pyramider eller liknande turistattraktioner. Vissa saker gör sig bäst på film o foton. Skulle aldrig köa och betala dyrt för nåt sånt. Är inte så förtjust i guidade turer heller. Kommer ihåg att jag redan i grundskolan, vid studiebesök, höll mig längst bak i skaran och tittade på annat än vad "tanten" där framme pratade om. Usch vad trälig jag låter nu
...och nu strålar redan solen
/ Kajja
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT