Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-01-29, 17:04
Matias Matias är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Nacka
Inlägg: 10
Standard Bakåtvänd barnstol / Sunwing Kallithea Rhodos

Hej, någon som vet om biluthyrningen på Sunwing Kallithea på Rhodos har bakåtvända bilbarnstolar att tillgå? Senast jag hyrde bil på Kreta var svaret positivt då jag kollade med biluthyraren men när vi väl fick bilen så var stolen framåtvänd och uthyraren sade typ "så här gör man i Grekland"
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-01-30, 10:57
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 719
Standard Sv: Bakåtvänd barnstol / Sunwing Kallithea Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Matias Visa inlägg
Hej, någon som vet om biluthyrningen på Sunwing Kallithea på Rhodos har bakåtvända bilbarnstolar att tillgå? Senast jag hyrde bil på Kreta var svaret positivt då jag kollade med biluthyraren men när vi väl fick bilen så var stolen framåtvänd och uthyraren sade typ "så här gör man i Grekland"
Låter rätt typiskt grekiskt! Vi råkade ut för samma sak. Fick en barnstol, som var monterad framåtvänd och det funkade bara så. Verkar ha varit modell sjuttiotalet eller nåt
En annan gång när vi efterfrågade barnstol, så tittade uthyraren undrande på mig och sa "No problem, The seat is very soft to sit on. Very comfortable for the child!". Vadå barnstol?!

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-24, 20:30
XL XL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Skepplanda
Inlägg: 1
Standard Sv: Bakåtvänd barnstol / Sunwing Kallithea Rhodos

Hej Matias,

Då jag var på Sunwing Kallithea 2010 och hyrde bil så såg jag vilken typ av bilbarnstolar de hyrde ut då jag satt och väntade på deras kontor. Bakåtvända bilbarnstolar är ett typiskt Svenskt påfund vilket ger den bästa säkerheten men lite omständig montering vilket inte går hem i övriga länder i vår värld. Så som svar på din fråga så förvänta dig inte att de monterat en bakåtvändbilbarnstol utan en framåtvänd då det inte vet vad bakåtvändabilbarnstolar är för något, tyvärr.

Mvh
Peter
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-03-02, 09:53
Matias Matias är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Nacka
Inlägg: 10
Standard Sv: Bakåtvänd barnstol / Sunwing Kallithea Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av XL Visa inlägg
Hej Matias,

Då jag var på Sunwing Kallithea 2010 och hyrde bil så såg jag vilken typ av bilbarnstolar de hyrde ut då jag satt och väntade på deras kontor. Bakåtvända bilbarnstolar är ett typiskt Svenskt påfund vilket ger den bästa säkerheten men lite omständig montering vilket inte går hem i övriga länder i vår värld. Så som svar på din fråga så förvänta dig inte att de monterat en bakåtvändbilbarnstol utan en framåtvänd då det inte vet vad bakåtvändabilbarnstolar är för något, tyvärr.

Mvh
Peter
Tack för ditt svar Peter. Gissade lite detta.
Skulle jag själv vara biluthyrare i Grekiska övärlden skulle jag definitivt satsa på att erbjuda barnsäkerhet à la nordisk standard. Det finns garanterat en stor efterfrågan..
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-05-25, 09:04
Matias Matias är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Nacka
Inlägg: 10
Standard Sv: Bakåtvänd barnstol / Sunwing Kallithea Rhodos

Som svar till mig själv och andra intresserade så hade Avis som fanns vid hotellet ett gäng barnstolar i olika format och med olika sorts fastsättningssystem. Det var fritt fram att själv plocka med sig de stolar man ville ha och byta om det var någon som man inte var nöjd med. Vi tog 2 st framåtvända och det funkade bra för båda barnen. Personalen hjälper gärna till om man behöver hjälp med att spänna fast stolarna.
Pris för 3 dagar förbokad bil 130 € + 8,50 € extra försäkring per dag (det gav gratis självrisk, annars hade den varit 900 €), barnstolarna också 8,50 €/dag. Blev dessutom uppgraderade till en större bilklass, en Citroen Xsara Picasso.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-05-25, 16:54
wildas avatar
wilda wilda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norrköping
Inlägg: 295
Standard Sv: Bakåtvänd barnstol / Sunwing Kallithea Rhodos

Som sagt är det bara vi i Sverige som har bakåtvända stolar... Men de flesta stolar går ju att montera bakvänt. Iallafall de lite äldre, som oftast finns hos uthyrarna.

Varje gång vi hyrt bilbarnstol i Grekland har vi vänt på stolen. Det har gått utmärkt. (Även om uthyraren har skrattat lite o skakat på huvudet. Nån har muttrat lite om att det är så typiskt oss svenskar... )
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-05-25, 17:00
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Bakåtvänd barnstol / Sunwing Kallithea Rhodos

Vi fick en framåtvänd barnstol monterad i baksätet i bilen vi hyrde på Tinos i april. Det gick jättebra för vi var nästan ensamma på de fina vägarna och en JÄTTEGLAD unge hade vi i bilen som såg allt från rätt håll som omväxling.

Jag har aldrig sett bakvända bilstolar i Grekland.

Ingen kostnad för stolen.

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT