Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-10-24, 05:53
Miali Miali är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Inlägg: 35
Standard Sunprime Miramare Beach

Hej!
Håller på att boka hotellet Miramare Beach på Rhodos och undrar om någon varit där och kan berätta lite om hotellområdet?
Jag kan nämligen inte bestämma mig för vilken rumstyp och framförallt vilket läge jag ska kosta på.
Priset för terrass mot trädgård lockar förstås. Finns en rumstyp där även balkong mot trädgård är billigare, men då kan jag tänka mig att läget är dåligt eller??
Är det värt att lägga till minst 2000 kr för ett bättre läge?
Det är självklart individuellt, men tänkte ifall någon bott med utsikt mot trädgård och sen ångrat sig...(på just det hotellet alltså)

Har även läst om ett par som haft kackerlackor på rummet när de valt terrass så då kanske det är värt att satsa på balkong. Annars gillar jag ju verkligen terras!!
Hjälp mig bestämma mig tack!! :-)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-04-19, 15:06
M.G M.G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 251
Standard Sv: Sunprime Miramare Beach

Jag bodde där förra hösten. Vi bodde närmast Rhodos stad i hörnet på huset. Vi hade balkong med havsutsikt. Det var inte det bästa läget men helt okej.
Det blåser rätt mycket i Ixia och eftersom vi bodde väldigt oskyddat så lät det fruktansvärt mycket på nätterna när det blåste.

Terasserna så väldigt mysiga ut men det är klart att det inte är så kul med kackerlackor. Vissa trädgårdsutsikter är kanske inte så roliga, speciellt bort mot där vi bodde men det är så sort område så det är svårt att säga men jag skulle nog hellre bo mot det andra hållet...alltså inte mot Rhodos stad.
Hotellet var iaf helt fantastiskt med suveränt god mat och härlig miljö!
Däremot var jag lite besviken på Ixia som i stort sett inte hade något alls.
Tur hotellet var så bra!
Henrik Schyffert och Johan Rehborg var dessutom där då och spelade in 'Alla är fotografer'
Du kanske inte blev så mycket klokare av mitt svar men hoppas iaf att du får en trevlig resa!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT