Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-10-05, 12:53
Ypsilon Ypsilon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 168
Standard Heja Sterling!

Vill bara informera att från våren 2006 börjar Sterling trafikera på rutten Helsingfors-Hania till det skäliga priset av 79 euro för enkelbiljett. Alltså 158 euro tur/retur. Jämfört med Finnairs pris för en flygstol till Hania tur/retur som kostar över 300 euro!
Endaksi Sterling!
Ypsilon
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-10-05, 13:13
emy emy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 160
Standard Sv: Heja Sterling!

Det var väl ett "hyfsat"pris,våran familj åkte för 396kr/pers Stockholm-Kreta och sen hela vägen hem Chania-Luleå.Det kallar jag ett bra pris.
/emy
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-10-05, 23:18
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Heja Sterling!

Citat:
Ursprungligen postat av emy
Det var väl ett "hyfsat"pris,våran familj åkte för 396kr/pers Stockholm-Kreta och sen hela vägen hem Chania-Luleå.Det kallar jag ett bra pris.
/emy
Det är väl onödigt att klaga på priset på en flygresa som kostar 158 euro tur och retur? Visst kan man få tag i billigare biljetter om man har tur, men man kan väl ändå glädjas åt att ännu ett bolag kör lågprisflyg till Grekland?

Ruby
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-10-05, 23:24
guppel guppel är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sumpan
Inlägg: 128
Standard Sv: Heja Sterling!

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Det är väl onödigt att klaga på priset på en flygresa som kostar 158 euro tur och retur? Visst kan man få tag i billigare biljetter om man har tur, men man kan väl ändå glädjas åt att ännu ett bolag kör lågprisflyg till Grekland?

Ruby


En del av mänskligheten är väl bara så himla stolta över
att just dom gjort ett bra pris......?
// Gupp (som oftast ser de smarta köpen just vissla förbi , man är visst ingen vidare planerare )
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-10-06, 07:08
Ypsilon Ypsilon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 168
Standard Sv: Heja Sterling!

Vem har klagat att 158 euro är dyrt? Jag undrar hur det är om man reser ut från Arlanda med endast flygstol, är priset för flygstolen det samma oberoende om man stannar borta 1 eller 2 veckor? Vi som åker ut från Helsingfors får betela mera för flygstolen för en 2 veckors resa, tycker detta är konstigt. En stol är en stol, oberoende när man sätter sig i den......
Ypsilon
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-10-06, 08:31
emy emy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 160
Standard Sv: Heja Sterling!

Jag har inte klagat!Tycker oxå det är bra med många bolag med billiga biljetter.Blev tydligen helt missförstådd!
/emy
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-10-06, 14:31
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Heja Sterling!

Citat:
Ursprungligen postat av emy
Jag har inte klagat!Tycker oxå det är bra med många bolag med billiga biljetter.Blev tydligen helt missförstådd!
/emy
Jepp det blev du antagligen.
Blev nyfiken; vilket bolag och vilken månad fick ni tag i era billiga biljetter?!
/Janet
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-10-06, 17:59
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Heja Sterling!

Citat:
Ursprungligen postat av emy
Jag har inte klagat!Tycker oxå det är bra med många bolag med billiga biljetter.Blev tydligen helt missförstådd!
/emy
Jag uppfattade det som ett klagomål när du sa att 158 euro bara var ett "hyfsat" pris och sedan talade om vad ni betalade för er senaste resa. Det lät i alla fall inte uppskattande, enligt mig.

Men, men... så bra att vi alla välkomnar många bolag med billiga biljetter!

Ruby
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-10-06, 18:05
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Heja Sterling!

Sterling och Maersk Air har gått ihop och är numera ett och samma bolag.

//Zanét
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-10-06, 18:17
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Heja Sterling!

Citat:
Ursprungligen postat av Zanét
Sterling och Maersk Air har gått ihop och är numera ett och samma bolag.

//Zanét

Japp, och Sterlingblue kallar dom sig visst.

Tommy
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-10-06, 19:19
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Heja Sterling!

Citat:
Ursprungligen postat av epiros
Japp, och Sterlingblue kallar dom sig visst.

Tommy
Om jag förstår det hela rätt gäller det namnet endast under en övergångsperiod. Följande info finns på deras sajt under "Det nya Sterling"

"Sterlingblue kom till i samband med sammanslagningen av tidigare Maersk Air och Sterling i september 2005. Av tekniska skäl kommer Sterlings linjer under en övergångsperiod att bokas i två olika bokningsmaskiner.
Därav namnet Sterlingblue, som alltså refererar till beställningar gjorda i det gamla Maersk Air bokningssystem."


//Zanét
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-10-06, 19:23
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Heja Sterling!

Citat:
Ursprungligen postat av Zanét
Om jag förstår det hela rätt gäller det namnet endast under en övergångsperiod. Följande info finns på deras sajt under "Det nya Sterling"

"Sterlingblue kom till i samband med sammanslagningen av tidigare Maersk Air och Sterling i september 2005. Av tekniska skäl kommer Sterlings linjer under en övergångsperiod att bokas i två olika bokningsmaskiner.
Därav namnet Sterlingblue, som alltså refererar till beställningar gjorda i det gamla Maersk Air bokningssystem."


//Zanét
Oky Doky, bra att du har koll Zanet

Tommy
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-10-06, 21:35
emy emy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 160
Standard Sv: Heja Sterling!

Vi åkte i början på augusti med Apollo Ticket.
/emy
Svara med citat
  #14  
Gammal 2005-10-06, 22:26
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Heja Sterling!

Citat:
Ursprungligen postat av Ypsilon
Vem har klagat att 158 euro är dyrt? Jag undrar hur det är om man reser ut från Arlanda med endast flygstol, är priset för flygstolen det samma oberoende om man stannar borta 1 eller 2 veckor? Vi som åker ut från Helsingfors får betela mera för flygstolen för en 2 veckors resa, tycker detta är konstigt. En stol är en stol, oberoende när man sätter sig i den......
Ypsilon
Om man tittar i den vanliga prislistan från charterbolagen så skiljer det i pris mellan enveckors och tvåveckors resor även här i Sverige.
Sedan har ju Apollo sedan något år sålt enkelresor så att man kan köpa resa ut till en ö och hem från en annan ö. Ibland hittar man riktigt låga priser på det sättet (alla andra alltså, inte jag).
Sedan kan man ju också köpa enkelbiljett med vanliga reguljärflygen och kombinera med detta. Man åker alltså med charterbolag ut till en ö och åker hem reguljärt från Athen eller någon av de få öar som har reguljärflyg.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #15  
Gammal 2005-10-07, 09:59
stenake stenake är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Åkersberga
Inlägg: 67
Standard Sv: Heja Sterling!

Jag har flugit med Sterling ut i europa och min erfarenhet är att dom inte har några fasta priser. Priset beror på tillgång och när man bokar. Ju tidigare man bokar ju billigare brukar det vara. Kolla på http://www.sterlingticket.com och se hur priset till en destination ändras med tiden. I samband med hopslagningen med Maersk kanske sakernas tillstånd ändras?
Sten-Åke
Svara med citat
  #16  
Gammal 2005-10-07, 10:03
junes avatar
june june är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Landskrona/Pano Stalos
Inlägg: 283
Standard Sv: Heja Sterling!

Man kan ju oxå boka med ett flygbolag ut och ett annat hem.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT