Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-11-25, 13:07
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Janne & Camilla; Vad var hemliga planen på Amorgos?

Kommer ihåg att ni hade en hemlig plan när ni var på Amorgos. Något ni skulle fundera på och planera. Vad var det? Lite nyfiken!...och dottern frågar också!!!


"Igår brainstormade vi om framtiden över ett parti tavli. En ny plan spånades fram. En plan som överraskade oss själva. Vad vi kom fram till håller vi på ett tag. Det återstår en del detaljer att lösa."

Senast redigerad av inkfish den 2007-11-25 klockan 13:46. Anledning: Miss i hantering av oavsiktlig dubbelpost
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-11-25, 15:25
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Janne & Camilla; Vad var hemliga planen på Amorgos?

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina Visa inlägg
Kommer ihåg att ni hade en hemlig plan när ni var på Amorgos. Något ni skulle fundera på och planera. Vad var det? Lite nyfiken!...och dottern frågar också!!!

"Igår brainstormade vi om framtiden över ett parti tavli. En ny plan spånades fram. En plan som överraskade oss själva. Vad vi kom fram till håller vi på ett tag. Det återstår en del detaljer att lösa."
Först trodde jag att det var du och din familj som hade brainstormat igår, Ioslina. Tyckte det var ett bra förslag, om det kom fram en ny plan som överraskade er!.
Nu ser jag att det var Janne och Camillas bloggande från Amorgos i september och visst skulle det va kul att höra vilken ö deras grannar hade lockat med.
"Det återstår en del detaljer att lösa. Och vi kan fortfarande ändra oss. Våra grannar har idag på morgonen pratat sig blåa om en ö vi inte besökt på länge. Deras peptalk föll i god jord. Dit vill vi åka. Inom några dagar vet vi."

Vilken ö var det, Janne? Astipalea?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-11-25, 15:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Janne & Camilla; Vad var hemliga planen på Amorgos?

..och jag tror det jag trott länge, dvs att Janne och Camilla bara kommer hem till Sverige för att packa om! Det jobb de har nu med Kalimera och bokskrivande går ju lika bra i Grekland...tror jagi alla fall

Lissi- som varit på julskyltning i ett småregnigt Lund och varit SÅ glad att det inte var snö!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-11-25, 19:02
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Janne & Camilla; Vad var hemliga planen på Amorgos?

Ja, jag tror också det är något i den stilen som Lissi skrev. Inte det som Marianne skrev........Vad var det för något???
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-11-25, 20:35
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Janne & Camilla; Vad var hemliga planen på Amorgos?

Jag hämtade mitt citat från samma dags bloggande 25 september, som du gjorde, Ioslina.

När jag läste Jannes skriverier om brainstorming om framtiden, uppfattade jag det som något som rörde sig om vart de skulle åka efter Amorgos – inte alls vad de ska göra efter 1 december!
Bl.a. fick jag min uppfattning på grund av denna replik: ”Våra grannar har idag på morgonen pratat sig blåa om en ö vi inte besökt på länge. Deras peptalk föll i god jord. Dit vill vi åka. Inom några dagar vet vi.

Möjligt jag missuppfattade Jannes blogg?

Men själv kan jag inte föreställa mig att Janne och Camilla åker tillbaka till Grekland direkt efter hemkomst till Sverige.

Men det är mycket möjligt jag tar fel.

Själv blev jag lite inspirerad till att föreslå en brainstorming här hemma, vid tillfälle! Speciellt om det kommer helt nya ideer som annars inte skulle dyka upp.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-11-25, 22:04
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Janne & Camilla; Vad var hemliga planen på Amorgos?

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
När jag läste Jannes skriverier om brainstorming om framtiden, uppfattade jag det som något som rörde sig om vart de skulle åka efter Amorgos – inte alls vad de ska göra efter 1 december!
Bl.a. fick jag min uppfattning på grund av denna replik: ”Våra grannar har idag på morgonen pratat sig blåa om en ö vi inte besökt på länge. Deras peptalk föll i god jord. Dit vill vi åka. Inom några dagar vet vi.
Du fattade helt rätt, Marianne. Ön som de nästan åkte till efter grannarnas entusiastiska rekommendationer var Tinos, en av mina favoriter.

Det hade alltså inget att göra med planer för längre fram i tiden.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-11-25, 22:52
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Janne & Camilla; Vad var hemliga planen på Amorgos?

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina Visa inlägg
Ja, jag tror också det är något i den stilen som Lissi skrev. Inte det som Marianne skrev........Vad var det för något???
Tror Marianne missuppfattade mig, jag förstod att du också citerade Janne.
Men det jag skrev "Vad var det för något???", menade jag alltså vad var det för plan Camilla och Janne hade???
Låt oss höra nu, Janne! Vad var det för något!???
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-11-27, 11:14
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 461
Standard Sv: Janne & Camilla; Vad var hemliga planen på Amorgos?

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Vilken ö var det, Janne? Astipalea?
Det var Tinos.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-11-27, 11:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 461
Standard Sv: Janne & Camilla; Vad var hemliga planen på Amorgos?

Citat:
"Igår brainstormade vi om framtiden över ett parti tavli. En ny plan spånades fram. En plan som överraskade oss själva. Vad vi kom fram till håller vi på ett tag. Det återstår en del detaljer att lösa."
Vi visste inte vart vi skulle åka efter Amorgos, bara att vi skulle var på Kreta senast den 15 oktober. Vi hade vaga planer på att åka till Astypalea eller Iraklia. Tinos kom också upp som ett alternativ efter att våra grannar pratat så mycket om ön. Tydligen hade det hänt mycket på Tinos sedan vi var där.

Det som överraskade var att vi bestämde oss för att åka till Kreta långt innan vi hade tänkt. Låter kanske inte så dramatiskt, men att lägga en hel månad på Kreta var allt annat än vad vi hade tänkt. Två veckor hade vi planerat in, de trodde vi skulle räcka. Nu är vi tacksamma över beslutet. Kretavistelsen var resans höjdpunkt. Det är synd och skam att vi inte kunde blogga därifrån och berätta om allt fantastiskt vi upplevde där.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-11-27, 17:00
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Janne & Camilla; Vad var hemliga planen på Amorgos?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Du fattade helt rätt, Marianne. Ön som de nästan åkte till efter grannarnas entusiastiska rekommendationer var Tinos, en av mina favoriter.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det var Tinos.
Aha, så det var Tinos grannarna talade så varmt om!
Kan tänka det lockade.
Vi var också på väg dit i somras, men av olika anledningar, så blev det inget av det i år.
Men Tinos ligger kvar nästa år och nästa år igen...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-11-27, 17:30
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Janne & Camilla; Vad var hemliga planen på Amorgos?

JA Tinos är vi nyfikna på! Vi har i första planeringen inför sommaren tänkt oss Syros och Tinos och ev en ö till ....Syros är helt säker för där börjar vi, men sen vet man ju aldrig. Vore kul med några tankar och tips på boende innan sommaren...

Lissi
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-11-28, 09:56
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Standard Sv: Janne & Camilla; Vad var hemliga planen på Amorgos?

Lissi.
Om du ändå ska till krokarna runt Syros och Tinos så måste du även besöka Andros om du inte redan har gjort det.
Det är en otroligt vacker ö, men många mysiga små badvikar och även fina klippbad.
Syros-Tinos-Andros låter ju bra tycker jag. Andros har även mycket fina förbindelser med Rafina.

/Homeros
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-12-12, 15:44
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Janne & Camilla; Vad var hemliga planen på Amorgos?

Citat:
Ursprungligen postat av Homeros Visa inlägg
Lissi.
Om du ändå ska till krokarna runt Syros och Tinos så måste du även besöka Andros om du inte redan har gjort det.
Det är en otroligt vacker ö, men många mysiga små badvikar och även fina klippbad.
Syros-Tinos-Andros låter ju bra tycker jag. Andros har även mycket fina förbindelser med Rafina.

/Homeros
Just detta hade jag tänkt föreslå , så det är bara att hålla med!

Abi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT