|
||||
|
||||
RHODOS November 2012
I denne tråden vil jeg presentere et "annerledes" Rhodos enn det de fleste kjenner
- et Rhodos v i likte veldig godt, men som h e l t sikkert ikke appellerer til alle! Selv om de fleste bildene vil være fra Gamlebyen, der det aller meste var stengt om det ikke lå et cruiseskip eller to i havna, begynner jeg med strendene. ELLIstranden : - så den VESTRE stranden : Vannet var godt og varmt, + 24 gr de første par ukene, da vi tok det siste badet for året, 26.nov (reiste til Athen 27.de), var det fortsatt deilig - vi ble overrasket da vi målte og så at det ikke var mer enn 20 gr |
|
|||
|
|||
Sv: RHODOS November 2012
Fint!
Skulle varit härligt att promenera längs dessa tomma stränder under denna tid på året, när det är lite lugnare än under sommarmånaderna! |
|
||||
|
||||
Så går vi inn i gamlebyen en dag uten cruiseskip - bilder i "tilfeldig" rekkefølge.
I (høy?)sesongen er det ca 50 000 besøkende daglig leste jeg: |
|
||||
|
||||
Ja, där har man gått ett flertal gånger - tillsammans med MÅNGA andra.
Men när vi kom från Kzo klockan 4 på morgonen var det lika tomt som på bilderna. Och mycket mörkare! Härliga bilder, Kari! Birgitta. |
|
||||
|
||||
Bor det inte några människor i Gamla stan? Ser ut som en spökstad.
Eva |
|
||||
|
||||
Oj vad öde det såg ut. Det bor allt folk inne i gamla stan, men dessa bilder kommer nog från "shopping" gatorna, Socrateus m.m. Gamla stan är stort...
|
|
||||
|
||||
Lite sån känsla får man även här numera, borta i Masouri/Myrthies...enstaka klättrare strövar omkring bland de fortfarande öppna matställena...i Pothia är det sig likt, särskilt vid forbollskvällar.
|
|
||||
|
||||
Helt fantastiska bilder Kari! Jag blir alldeles salig. Tack snälla!
Har du fler? För er som inte har varit på Rhodos kommer här några jämförelsebilder. Det är en viss skillnad inte sant. Eva: det bor folk i gamla stan, men inte där bilderna kommer ifrån. |
|
|||
|
|||
Vilka jättefina bilder Kari. Mitt hjärta för Rhodos slår lite extra när jag en verklig Rhodosfantast ser detta. Så härligt att få vara där i icke turistsäsong. Vi har varit där i mitten av april detta år och då var det mycket som inte hade öppnat och väldigt lite turister. Sen har vi haft 7 veckor under hösten och kom hem den 28 oktober och man såg för varje dag att det var mycket som stängde och turisterna blev färre så jag förstår att det var lugnt o stilla i november. Ja detta gör mig än mer övertygad om att jag vill prova att vara där i november så det kanske också går att uppfylla någon gång.
Margaretha |
|
||||
|
||||
Så flotte bilder, Kari!
Det må ha vært fantastisk å gå i gamlebyen uten alle menneskene og innkasterene som er på sommertid. Mer!! Astri |
|
||||
|
||||
Janne,
fantastisk jämförelse av Karis och dina bilder! JÄTTEKUL!!! Birgitta. |
|
||||
|
||||
Citat:
Lena PG |
|
|||||
|
|||||
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
- og d u er jo virkelig en Rhodosfantast, prøv november |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Takk, Astri, det var fantastisk - og flere bilder kommer
|
|
||||
|
||||
Citat:
- og det kommer flere bilder i løpet av kvelden En ekstra takk for d i n e flotte bilder, og IDEEN - h v i l k e n skillnad/ forskjell Er dette dine bilder fra september i år? |
|
||||
|
||||
Rena drömmen och kunna gå runt där med kameran, i lugn och ro Härligt och kunna ha en hel stor strand för sig själv
Jättefina bilder Kari Riitta |
|
||||
|
||||
Spännande att se om jag har samma motiv från högsäsong.
Sista bilden är från september i år, de andra är från juli och juni. |
|
||||
|
||||
Takk, Riitta
|
|
||||
|
||||
D e t håper jeg du har
Nå fortsetter jeg med Sokratesgaten: - og videre opp: Over til et annet område: Her besøker vi det Arkeologiske Museet, det var ikke flere der enn oss, og vaktene! ( det samme opplevde vi da vi besøkte i Antikke Kamiros) : Senast redigerad av kari den 2012-12-06 klockan 22:16. |
|
|