Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-06-03, 21:58
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Myggmedel

Har fått meddelande av en bekant från Antiparos att man skall ha myggmedel med sig om man skall dit nu. Gott om mygg fanns det, men ont om turister

Riitta
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-06-03, 22:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 352
Standard Sv: Myggmedel

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
men ont om turister
Där också.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-06-03, 22:10
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Myggmedel

Det kanske blir bättre med det när skolorna har slutat och barnfamiljerna kommer igång
Riitta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-06-03, 22:19
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Myggmedel

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Har fått meddelande av en bekant från Antiparos att man skall ha myggmedel med sig om man skall dit nu. Gott om mygg fanns det, men ont om turister

Riitta
Det varierar enormt var på ön man befinner sig, på vissa delar av ön tror jag man behöver myggmedel även på vintern
Vet du var din bekant bor?
Som tur är så finns det bra salvor på apoteket också på Antiparos.
// Helén
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-06-04, 00:55
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 410
Standard Sv: Myggmedel

Det är ju bara på kvällarna och nätterna som man besväras av myggen. På hotellrummet är det jättebra om man kan få en "grunka" som man stoppar in i väggurtaget, som msn fyller på med antingen en tablett eller en vätska. De fungerar otroligt bra. Erbjuder inte uthyraren det så kan man förstås köpa det på närmaste supermarket.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-06-04, 16:15
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Myggmedel

Citat:
Ursprungligen postat av gunnar Visa inlägg
På hotellrummet är det jättebra om man kan få en "grunka" som man stoppar in i väggurtaget, som msn fyller på med antingen en tablett eller en vätska. De fungerar otroligt bra.
Om rummet har en fungerande AC (som man själv använder på rätt sätt!) behövs oftast ingen "grunka".

/kimmen

Senast redigerad av kimmen den 2009-06-04 klockan 16:34.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-06-04, 17:04
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Myggmedel

När vi var på Naxos 18-25 Maj hade vi besvär med myggen, men en flaska myggmedel av märket "Anti Mosquitos Lotion! till priset av 2,2 Euro gjorde susen.

Därtill myggmaskinen i eluttaget på Hotellrummet. Men, betänk; de tabletter man använder i myggmaskinen ska vara inhandlade i Grekland. De tabletter man köper i Sverige, dem skrattar de Grekiska myggen åt!!!

Arne och Birgitta direkt från ett tämligen myggfritt och soligt Chora Sfakion
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-06-04, 18:57
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Myggmedel

Jag har alltid blivit rejält illa åtgången av mygg på just Antiparos. Mina smalben var inte smalben utan stora svullna klubbor o jag räknade till uppåt 60 bett på ett ben. En del av dem blev dessutom inflammerade o det gjorde ont kan jag lova. (Vi har varit på Antiparos 4 ggr)
Käre maken fick ett eller annat bett o livet är bra orättvist ibland.

På Naxos har det varit bättre o förra året klarade jag mig helt från bett. Hade då inhandlat någon lotion , på rekommendation, i Vietnam o den funkade perfekt. Luktade dessutom gott vilket man inte kan säga om Mygga.

Skall testa en flaska av det du rekommenderar Arne, det låter som om den funkar också.

Kicki
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-06-17, 23:43
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 118
Standard Sv: Myggmedel

Jag kan bekräfta att det finns en och annan mygga på Antiparos. Jag antar att det har med sumpen som ligger mellan byn och Psaraliki 1&2 att göra. Värsta sidan för mygg är just det hållet i byn om man nu vill välja att bo "myggfritt" så. Annars funkar spiramaskinen som har en liten vätskeflaska till alldeles utmärkt. Plugga in när ni går ut på kvällen och sen tar man bort den när man kommer hem och brassar på med AC:n. Man vill helst inte sova med den hela natten och andas gift.
Det finns dom som fått rejäla infektioner när dom kliar sönder betten, undvik det. Köp Dr.Nelson (?) stift på apoteket som lindrar betten innan du börjat klia på dom. Använd myggmedel som redan föreslagits.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT