Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2024-05-05, 05:20
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 918
Standard Sv: Hälsningar från Folegandros

Tack så väldigt mycket, Maji. Fina bilder. Och mycket folk och lunchen där nere vid havet såg trivsam ut.

/ Anne
Svara med citat
  #22  
Gammal igår, 08:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 350
Standard Sv: Hälsningar från Folegandros

Nu har jag äntligen fått tid att läsa tillbaka.

Tack snälla för intressanta inlägg och fina bilder!
Svara med citat
  #23  
Gammal idag, 11:43
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 869
Standard

Jag tänkte skriva lite om vår påskafton Jag har också lagt in bilder i mitt album
Dagen började med frukost på altanen och sedan gick vi en promenad till den fina lilla kyrkan Christos som ligger några km bort
Det går en vandringsled dit som börjar mittemot väderkvarnarna på vägen mot Ano Meria Till att börja med så är det en ganska bra stig att gå på men stundtals kan den vara lite knepigare Vi gick iaf i lugn takt för jag måste ju fotografera också 😉 Naturen är ju så vacker här med både ängar berg och dalar och så havet förstås Man kan se de första husen i backen upp mot Ano Meria men också betande djur både här och där Lite längre fram ser man ända till byn Agkali och dess strand men också stranden Agios Nikolaos eller nakenstranden som vi kallar den eftersom det förekommer en del nakenbadare där
När vi kom fram till den lilla kyrkan satt vi bara och njöt av utsikten och tystnaden På vägen hem sedan så mötte vi vår åsnefarbror som var på väg att ge sina djur vatten
Vi gick sedan in till Chora för att äta lite lunch Där sa vår vän Stratos att det väntades regn till kvällen vilket var svårt att tro då solen sken
Jag bryter här och fortsätter senare

//maji
Svara med citat
  #24  
Gammal idag, 14:01
Catlady Catlady är uppkopplad nu
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 207
Standard Sv: Hälsningar från Folegandros

Tack, Maji!
Så roligt att läsa och se
Catlady, avis.......
Svara med citat
  #25  
Gammal idag, 15:24
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 869
Standard Sv: Hälsningar från Folegandros

På kvällen kände vi att vinden tagit i och det kom mörka moln på himlen Efter att först ha tagit varsitt glas vin på lilla baren Aquarius så förstod vi att det skulle börja regna Vi gick runt lite inne i Chora och till slut kom plötsligt regnet Vi tog då beslutet att gå och köpa med oss varsin Pita Gyros och traska hem innan himlen öppnade sig Vi tyckte det var trist för vi hade sett fram emot att få vara med när alla stearinljus skulle tändas vid tolvslaget
Då ringer kyrkklockorna och prästen tänder först sitt ljus och säger Christos anesti som betyder Kristus är uppstånden Sedan tänder han en annan persons ljus och på så sätt tänder man varandras ljus till slut både inne och ute och alla säger Christos anesti Ett stort fyrverkeri har man också
Vi fick dagen efter höra att det var bara inne i kyrkan som man kunde tända ljusen och de flesta hade redan gått hem
Vi missade kanske inte så mycket trots allt och fyrverkeriet kunde vi se från vårt fönster
Ja det blev en lite annorlunda påskafton mot vad vi tänkt men det gick ingen nöd på oss för det
Bilder finns i mitt album
//maji
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT