Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2023-07-05, 13:56
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 370
Standard Svindyra solstolar i Kykladerna

I vår Facebook-grupp rapporteras det om väldigt dyra solstolar på vissa stränder i Kykladerna. På Antiparos kan de kosta uppemot 60 €, på Naxos cirka 25 €. I Agios Prokopios på Naxos är det på vissa ställen sju rader med solstolar.

Men det värsta priserna finns på Monastistri beach på Paros. Där kostar solstolarna längst fram 90 €, och de på raderna 4-10 (!) kostar 50 €. Detta är ett set med två solstolar. Ska inte säga att jag är chock direkt, men förvånad att det finns folk som är villiga att betala så mycket. Det blir lite av en klassfråga, de som har mycket pengar ligger längst fram och de som har mindre gott om pengar ligger långt bak.



Priser på solstolar vid Monastistri beach på Paros. Bild: Anne Berit Fløvik Sverd. Tack!

För mig är det inget problem eftersom jag aldrig hyr solstol. Vad som är mitt problem är att mitt älskade Paros (läs Naoussa med omgivningar) har utvecklats (i mina ögon) på fel sätt. Om några är Paros det nya Mykonos. Jag märkte en viss förändring redan 2010, och sedan har det accelererat. Känner inte igen mig längre.



Super Paradise beach på Mykonos.

Det värsta jag har sett i soltsolsväg (se bild ovan) var på Mykonos för fler år sedan. Då låg solstolarna i åtta rader, men i Monastiri är det 10 rader.

Herrejisses!

Senast redigerad av Kalimera den 2023-07-05 klockan 14:04.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT