Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-15, 10:25
pickhult pickhult är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 4
Standard Sea Melody i Ixia

Hallo jag undrar om någon bott på Sea Melody på Rhodos. Vi åker 2 vuxna och vår 11 åriga son.
Skulle vilja veta lite om hotellet stranden och om det är lite liv och rörelse där.Våran son vill att det händer lite runt omkring.jag såg att dom hade bordtennis och lite aktiviteter på hotellet.Tacksam för svar.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-04-17, 21:12
Max W Max W är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 33
Standard Sv: Sea Melody i Ixia

Hej!
Vi är två barnfamiljer som också har bokat Sea Melody och har liknande frågor som ni. Vet inte mycket mer än det som står i katalogen och på nätet (Fritidsresor sida). Det ska ligga nära stranden och finnas lite restauranger och shopping i närheten, sedan finns också ett stort vattenland i Faliraki(gratis bussar från Rhodos stad,tror jag). Våra barn är 12(kille) och 10 o 5(tjejer),samtliga gillar att hålla igång,framför allt i vattnet. Vi reser 27/7 och är där i 2 veckor.

Mighty mighty Max
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-04-17, 21:47
Carins avatar
Carin Carin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 161
Standard Sv: Sea Melody i Ixia

Hej!
Hotellet vet jag inte så mycket om. Vänner har bott där och det har varit bra. Men själva läget vet jag liiite om. Det ligger nästan granne med "mitt" hotell... Ca 100 m till havet. Och då är det stranden där det finns stolar att hyra... Men så mycket folk. Vi ligger alltid ca 200 m därifrån, inga stolar, inga eller ialla fall inte många turister. Den biten av strand vi nyttjar är det oftast bara grekerna bosatta i området som använder.
Själva området våra hotell ligger i är ganska lugnt, men du har allt på gångavstånd. Några supermarkets och restauranger har du nästan nere vid havet. Sen har du allt annat längst med "stora" vägen som ni har bakom erat hotell...

Hoppas det gav ngt... men tror nog inte det... Mest dravel.
Hoppas ni får det trevligt..
//Carin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-29, 15:12
monaki monaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Skara
Inlägg: 7
Standard Sv: Sea Melody i Ixia

Citat:
Ursprungligen postat av pickhult Visa inlägg
Hallo jag undrar om någon bott på Sea Melody på Rhodos. Vi åker 2 vuxna och vår 11 åriga son.
Skulle vilja veta lite om hotellet stranden och om det är lite liv och rörelse där.Våran son vill att det händer lite runt omkring.jag såg att dom hade bordtennis och lite aktiviteter på hotellet.Tacksam för svar.
Hej
Jag har bott där, det är jätte bra, riktigt barnvänligt, för stora och små... det är nära till havet och shoping... Det finns en restaurang som heter Trata som ligger tvärsöver hotellet, dit måste ni bara gå, beställ små rätter från det grekiska köket... Ni kommer inte bli missnöjda med varken hotellet eller det runt om.... Ska själv dit i augusti, med min sambo och son..
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT