Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-08-01, 14:38
Västkustmaja Västkustmaja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 67
Standard Lindos Blu eller en vecka Tilos

Hej på er !
Har funderingar på att ta en vecka på Tilos eller att ta en vecka på lyxhotellet Lindos blu i Lindos. Givetvis helt olika semestrar och jag kan inte riktigt bestämma mig för vilket. Min fasa är att Tilso är för lugnt även om jag älskar att vandra men så mycket mer finns väl inte att göra. Nästa fasa är att Rhodos och Lindos är alldeles för turistiskt och hemskt - dock lockar Lindos Blu som verkar vara ett kanonhotell. Fråga: Har någon här på forumet bott på Lindos Blu ?Kan man åka till Rhodos och bo lyxigt en vecka och ändå ha det mysigt och lugnt och hyra bil och se något vettigt utanför turistghettona ? Eller ska vi ändå välja Tilos ?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-08-01, 16:28
Cecilias avatar
Cecilia Cecilia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 180
Standard Sv: Lindos Blu eller en vecka Tilos

Min man har bott på Lindos Blu och säger att han skulle kunna åka tillbaka bara för hotellets skull. Det var tydligen helt magiskt. "Infinitive pool" tex

Hade jag haft semester kvar hade vi nog åkt och bott där en vecka i augusti/september och bara mått gott.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-08-02, 17:39
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Sv: Lindos Blu eller en vecka Tilos

Lindos är ju en ganska typiskt grekisk by. Väldigt mysig faktiskt. Tror inte ni skulle känna att den är för "turistig". Tilos är kanske lite mer genuint men det kan nog bli rätt lugnt som du säger. Jag skulle köra en vecka i Lindos och upptäcka Rhodos via bil/vespa om man vill komma ifrån byn och hotellet nån dag
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-08-07, 08:50
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Lindos Blu eller en vecka Tilos

Hotellet ligger ju ine i själva Lindos utan på ett eget område. Hotellet är säkert fint. Om man tycker att bo utanför altt annat, så är det ett bra val. Man skall ha bil att komma någonstans.
I Lindos var det jätte mycket folk nu i veckan, ingen lust att gå på gatorna åtminstone på dagtid.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT