Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-18, 14:20
Aneta Aneta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 80
Standard Hotell

Ja nu har vi bestämt oss för Rhodos jag och min dotter(20 år). Då undrar jag om någon kan hjälpa oss med valet av lägenhet? Vi har tittat på Sunday, Katia , Alexandra o Alea. Det vore jättesnällt om någon kunde svara o vara till lite hjälp, tackar på förhand.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-18, 14:29
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Hotell

Har just skrivit till din andra tråd i samma ämne!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-18, 15:50
Carins avatar
Carin Carin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 161
Standard Sv: Hotell

Hej!
Åker tll Rhodos för femte gången i augusti. Och det blir Alexandra för tredje gången på raken. Hotellet är ju inget 5-stjärnigt. Men personalen gör att det känns som det.. Det är ett väldigt familjärt hotell. Det tar inte lång tid att åka in till Rhodos stad, och det kan ju vara skönt att slippa allt "bröt"
Alexandra ligger i ett lugnt område väldigt nära stranden. Kan bara ge alla mina rekommendationer ang detta hotell!
Ha en trevlig resa vad ni än väljer!!

//Carin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-20, 10:44
annaebba annaebba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 22
Standard Sv: Hotell

Jag bodde på Riviera när jag var där..Ett bra hotell som jag upplevde det..
Nästan mitt i stan.
Mysigt och rätt nyrenoverat har jag för mig.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-25, 14:48
Aneta Aneta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 80
Standard Sv: Hotell

Jag har nu tittat på hotell inne i Rhodos stad och behöver lite vägledning. Har någon bott på Amaryllis, mimosa eller Carina? vilket föredrar ni och i så fall varför? Tack, tack nu måste jag verkligen bestämma mig
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-25, 18:22
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Hotell

Jag tycker du skall kolla efter hotell med aircondition o kylskåp på rummet på vissa hotell får man hyra eller betala för aircondition.

Mimossa ligger i en bakgata.

Om du tittar på City Center som Fritidsresor har så är det ett jätte bra hotell med stora rum o bra service o där är aircondition o tv på rummet. Har själv bott där i flera år men bytte 04 till Cactus som jag tycker är jätte bra för då har jag nära till både stranden på blåsiga sidan o Elli beach o där är pool på hotellet.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-25, 19:12
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Hotell

Det är nog bäst du bokar snarast! Vilket hotell du än väljer verkar resorna till Rhodos så gott som fullbokade den 7-8 juni, när du ville åka! Har kollat lite eftersom min ena dotter med kompisar ska åka ungefär samtidigt. De bestämde sig dock för en sista minuten till Kefalonia 10/6.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-05-25, 22:34
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Hotell

Jag tror att Rhodos har blivit populärt i år för det är fullbokat på flera avgångar o man får vänta långt fram för att komma iväg om man inte har bokat.

Vår egen resa bokade första veckan i november eftersom då släpps resorna o man får billigare priser.

Se upp o kolla priserna väldigt noga för jag har upptäckt att Solresor tar med för samma hotell än dom andra bolagen..
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-25, 23:05
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 274
Standard Sv: Hotell

Kom för några timmar hem från Rhodos. Rekomenderar Alexia (apollo).
Ett lägenhetshotell till bra pris. Balkongen med delvis havsutsikt.
Ligger i början på bargatan vilket kan vara lite störande men drar man för jalusien och balkongdörren är det helt ok.
Det enda jag kan klaga på är sängen eftersom grekerna ännu inte uppfunnit bäddmadrassen (fungerade bra med extra filt).
Har tidigare bott på Katja Carina och Pearl men tycker att Alexia är ett bättre val.
mvh. lilla sjöborren.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-05-25, 23:12
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 274
Standard Sv: Hotell

Ursäkta svenskan! Jag vet inte hur det blev? Kan man sudda?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-05-25, 23:48
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Hotell

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Ursäkta svenskan! Jag vet inte hur det blev? Kan man sudda?
Ja, inom en timma från det att man postat inlägget. klicka på "editera" knappen, gör de ändringar du vill och sedan väljer du "spara ändringar"
// Helén
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-05-26, 18:48
Stusses avatar
Stusse Stusse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Tyringe
Inlägg: 199
Standard Sv: Hotell

Hej
Vi kom hem från Rhodos igår och vi bodde på hotell Agla som var ett trevligt hotell. Fördelen med det är att det ligger i ett lugnt område i Rhodos stad. Väldigt lite bil och mopedtrafik. Detta var vår 15 gång på Rhodos och vi har testat en del hotell. Detta var det bästa hotellet vi bott på inne i Rhodos stad.
Hälsningar Stusse
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-05-26, 19:12
Aneta Aneta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 80
Standard Sv: Hotell

Tack för all hjälp , har nu bokat och som sagt var ,det fanns inte många platser kvar på flyget. Vi bokade Amaryllis och hoppas att det blir bra, har någon bott där?
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-05-27, 08:24
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 99
Standard Sv: Hotell

Hej
Det är nog ff ett litet hålligång hotell, men dom har en trevlig bar längst ner mot gatan där jag har för mig att ägaren till hotellet, Mike, arbetar. Jag tror att dom försökt att styra upp detta hotell så jag hoppas att ni får en trevlig vistelse. Vi har bott på ungdomshotell förut och ej blivit störda. Dom går och lägger sig när man själv går upp och tvärt om.
Nu är det 102 dagar kvar tills vi åker till Rhodos och Rhodos Beach Hotel.
Trevlig resa
Hälsningar Inger
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-05-27, 09:32
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Hotell

Det är ett ungdomshotell med mycket fester o mycket liv på gatan för där går mycket folk som skall till bargatan som bara ligger en bit där ifrån.

Jag hade aldrig valt det hotellet om jag skulle åka till Rhodos för sova vill man göra om nätterna.

Jag bodde två nätter på Kipriotis o där fick man inte sova ungdomarna vrållade om nätterna när dom skulle ut o likaså när dom kom hem o det fösta vi såg när vi kom med bussen till hotellet var en utslagen dansk som låg halvt medvetslös som dom fick ringa efter ambulans till.

Första året bodde vi på Athina som ligger gatan innan bargatan o där somnade jag kl 5 när ungdomarna gick hem o sen valde vi därefter hotell som det är lugnt på.

Även om där bodde lite ungdomar på Cactus ifjor men dom fick tillsägelse för dom väsnades när dom kom hem sen var det lugnt för dom som äger hotellet vill inte ha något liv.

Jag tror Rhodos är jätte poppis i år eftersom där är så fullbokat o inga restplatser...

Om 82 dgr bär det av.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT