Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-05-08, 00:05
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 774
Standard Frånvaro

Hej alla!
Var e ni?! Saknar era inlägg! Ja det är både mycket och många jag saknar
Vad jag kan se är vi runt 10-12 pers som ständigt gör inlägg här eller som åtminstone återkopplar med en kommentar. Det är betydligt fler som tittar in och läser..
Jag undrar verkligen vad det beror på?!
Ni som bara läser..skriv gärna nåt..det är inte mycket begärt..så vi kan hålla forumet igång/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2024-05-08 klockan 00:12.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-05-08, 00:11
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 223
Standard Sv: Frånvaro

Du har rätt, Kaja, det är visst bara "järngänget" som är på hugget nu......
Synd, vore jättekul med fler inlägg!
Catlady
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-05-08, 05:15
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 943
Standard Sv: Frånvaro

Jag blir glad varje gång jag ser ett inlägg av någon som vanligtvis inte kommenterar här. Så skriv någon liten rad alla ni som har möjligheten att logga in! Behöver inte vara något märkvärdigt.

/ Anne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2024-05-08, 08:01
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 725
Standard Sv: Frånvaro

Bra där, Kajja! Forumet behöver hållas igång. Hoppas inte vi vanliga "skrämmer bort" sällanskrivarna. Så ska det inte vara. Håller med Alala om att det är kul när någon nygammal hör av sig. Det kan räcka med en smiley-kommentar, så att vi vet att ni lever. Kom igen nu

/Netwolf
Svara med citat
  #5  
Gammal 2024-05-08, 08:32
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 386
Standard Sv: Frånvaro

Jag har varit frånvarande ett tag för jag har varit på resande fot helt utan internet. Så skönt!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2024-05-08, 10:33
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 875
Standard Sv: Frånvaro

Hej alla Jag känner mig lite ”skyldig” 😔 då jag lovat att berätta om vår vistelse här på Folegandros Det är bara det att påskfirandet som tog slut igår var väldigt intensivt här både på dagarna och kvällarna Man vill ju inte missa något heller Och så är det många därhemma som är nyfikna och som får komma i första hand
Jag ska skriva lite om allt vi varit med om och som vanligt lägga in bilder

//maji
Svara med citat
  #7  
Gammal 2024-05-08, 11:17
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 275
Standard Sv: Frånvaro

Guilty … Skriver gärna och ofta men då kåserier och små reflektioner. Dagliga reseberättelser är inte riktigt min grej, däremot små händelser som; nu ska jag gå till sovrummet där Bertil ligger och väntar - någon som anar vad som är på gång.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2024-05-08, 11:29
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 774
Standard Sv: Frånvaro

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Guilty … Skriver gärna och ofta men då kåserier och små reflektioner. Dagliga reseberättelser är inte riktigt min grej, däremot små händelser som; nu ska jag gå till sovrummet där Bertil ligger och väntar - någon som anar vad som är på gång.
Men Sjöborren då'..Hälsa Bertil!!🫣😂
/ Kajja
Svara med citat
  #9  
Gammal 2024-05-08, 11:56
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 704
Standard Sv: Frånvaro

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Hej alla!
Var e ni?! Saknar era inlägg! Ja det är både mycket och många jag saknar
Vad jag kan se är vi runt 10-12 pers som ständigt gör inlägg här eller som åtminstone återkopplar med en kommentar. Det är betydligt fler som tittar in och läser..
Jag undrar verkligen vad det beror på?!
Ni som bara läser..skriv gärna nåt..det är inte mycket begärt..så vi kan hålla forumet igång/ Kajja

Bra att du lyfter upp detta Kajja!

//Conny
Svara med citat
  #10  
Gammal 2024-05-08, 13:38
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 943
Standard Sv: Frånvaro

Maji och Sjöborren! Inte tänkte jag i alla fall på er. Tycker att ni båda tillhör de aktiva. Man behöver ju inte skriva varje dag eller vecka eller månad ens. Dessutom har ju du, Maji, varit aktiv från Folegandros med berättelser och bilder. Och Sjöborren, alla har sin egen stil, och det är ju så det skall vara. Nej, jag tänkte på såna som kanske läser ofta, men inte deltar alls. Visserligen så har någon kanske glömt sitt lösenord och sånt och då kan det ju vara svårt. Men om man kan på något sätt delta, så att vi vet att ni lever, som Netwolf skrev. Då blir vi bara glada.

Sen så tycker jag mig ha märkt att en del har förflyttat sig helt till Kalimeras (och andra) Facebook forum. Och det kan ju bero på att denna version av Kalimera inte är så telefonvänlig. Personligen gillar jag att använda en så stor skärm som möjligt, tycker att bilderna i synnerhet blir så mycket bättre då. Och om jag skall skriva något så känner jag mig mera "stressad" om jag gör det på telefonen.

Hör av er everybody!

/ Anne
Svara med citat
  #11  
Gammal 2024-05-08, 14:52
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 337
Standard Sv: Frånvaro

Jag är bara ute nu,trädgårn ser inte kul ut,rådjuren har ätit upp mina cypresser,klätterhortensia,idegran som är giftig!
Sen har vi mössen å dom har också legat i,det är så himla
tråkigt,igår var jag på blomsterlandet och hitta nån sorts
spray som ska hålla rådjuren borta.
Det var mitt bidrag🥳

Pia som egentligen inte har tid att åka till Samos
Men va tusan😉livet ska levas
Svara med citat
  #12  
Gammal 2024-05-08, 15:26
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 774
Standard Sv: Frånvaro

Nej ingen av er som hittills har skrivit i tråden är nån "frånvarande".
Har man glömt sitt lösenord så kan nog Janne hjälpa till..om han hinner.

Idag har jag grundat med sol, lapat kaffe och vaktat groende frön i blomlådor. Allt enligt ledighetskommite'ns dagsschema
Tänkte fylla på med ved inne i stugen men det var bara en tanke..
Nu har jag "rast" och njuter jag av "En plats i solen" från...trumvirvel🥁..Kefalonia!! (TV4)
/ Kajja
Svara med citat
  #13  
Gammal 2024-05-08, 15:43
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2015
Ort: Vimmerby
Inlägg: 535
Standard Sv: Frånvaro

Ja, vad har hänt idag? Det regnade på förmiddagen, så det planerade trädgårdsarbetet utgick. Gubben till ögonläkaren på eftermiddagen, inhandlat en ny grill som han håller på och "muttrar"
ihop nu. Många delar var det. Och nu verkar regnet komma igen så det blir inget utejobb. Bara ta det lugnt det är ju "lill-lördag och helgdagsafton.
Kerstin som nu har bidragit med i stort sett ingenting, men i alla fall.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2024-05-08, 16:07
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 760
Standard Sv: Frånvaro

Jag vill bara tala om att igår kom sommaren till Amorgos.
Och tänk att jag är så lycklig att vara på denna underbara ö i två dagar till.
Sen väntar en jobbig hemresa.

Birgitta (som känner sig närvarande här).
Svara med citat
  #15  
Gammal 2024-05-08, 16:38
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2015
Ort: Vimmerby
Inlägg: 535
Standard Sv: Frånvaro

Nej, men är det redan dags att åka hem, så fort tiden gått. Håller tummarna för att hemresan går bra och sen är det väl dags att se fram emot nästa resa.
Kerstin som nog är en aning avis, vill också till Amorgos
Svara med citat
  #16  
Gammal 2024-05-08, 19:58
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 607
Standard Sv: Frånvaro

Jag kn ju säga att jag varit frånvarande, skrev mer för några år sen, men det var redan då när man skrev något och knappt fick någon respons, så då slutar man.
Har precis varit nere på Kreta/Rethymnon och tänkte varje dag nu ska jag skriva några ord om våra upplevelser. Men tiden räckte inte riktigt till.
Så det är väl dags att bättra sig. Jag är ju gärna inne och läser.
Pian
Svara med citat
  #17  
Gammal 2024-05-08, 22:18
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 223
Standard Sv: Frånvaro

Vad glad man blir av denna respons
Det är så roligt att läsa minsta mening, det visar ju hur många vi är ändå!
Själv har jag tillbringat en dag inomhus, gråkallt regn hela dagen i Tyresö USCH! Nu vill jag ha vår....... SNÄLLA.......
Och lite värme, tack på förhand, mina sättpotatisar i sina hinkar fryser (och jag med)!!!
Catlady, som blir glad av att läsa på Kalimera.......

Senast redigerad av Catlady den 2024-05-08 klockan 22:44.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2024-05-08, 22:44
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 331
Standard Sv: Frånvaro

Jag är i stort sett dagligen inne och läser. Har tidigare skrivit en hel del. Men det glesnar tyvärr en del. Jag tycker det är mest intressant att läsa om det som upplevs i Grekland. Visst är fågelsång och blomdoft här hemma också trevligt, men det är inte det jag främst törstar efter på Kalimera. Det försöker jag att uppleva IRL här hemma. För mig är det live-rapporter från vistelser på plats i Grekland som är trevligast. Men eftersom det nu är läääängesedan jag var i Grekland så finns inte så mycket för mig att skriva om.

Men bra Kajja att du drar i den här tråden! För nog måste det vara flera som besöker Grekland än det fåtal som skriver här i forumet numera.

Dessutom känner jag en del vemod över saknad efter ganska många profiler som jag "lärt känna" som vänner här i forumet trots att vi aldrig träffats personligen. Många som tidigare skrivit mycket om viss ö, och som jag upplevt som extra kunniga om den, och som man därför har starkt förknippat med just den ön.

Masse
som ofta tänker "hur är det just nu på min ö", d v s på ....
Egina, Karpathos, Skopelos, Leros och Tilos
Svara med citat
  #19  
Gammal 2024-05-09, 11:28
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 774
Standard Sv: Frånvaro

Visst Masse är det främst inlägg från och om Grekland som man vill läsa om här. Avsaknaden av detta gör att man skiver på "Caféet" för att det ska finnas nåt nytt att läsa och att livsgnistan på forumet ska brinna vidare. Janne, Birgitta, Maj mfl är flitiga med greklandsinfo och rapporter och det uppskattas verkligen!
Jag tycker att alla inlägg och kontakten mellan oss medlemmar är ett väldigt trevligt inslag i varda'n.
Så länge jag är hemma i Sverige kommer jag att
skriva om "fågelsång & blomdoft" men när jag är i Grekland då blir det annat kvitter
/ Kajja
Svara med citat
  #20  
Gammal 2024-05-09, 12:31
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 331
Standard Sv: Frånvaro

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Visst Masse är det främst inlägg från och om Grekland som man vill läsa om här. Avsaknaden av detta gör att man skiver på "Caféet" för att det ska finnas nåt nytt att läsa och att livsgnistan på forumet ska brinna vidare. Janne, Birgitta, Maj mfl är flitiga med greklandsinfo och rapporter och det uppskattas verkligen!
Jag tycker att alla inlägg och kontakten mellan oss medlemmar är ett väldigt trevligt inslag i varda'n.
Så länge jag är hemma i Sverige kommer jag att
skriva om "fågelsång & blomdoft" men när jag är i Grekland då blir det annat kvitter
/ Kajja
Instämmer till 100% i vad du skriver Kajja!!!

Masse
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT