Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-01-21, 22:08
Inass avatar
Inas Inas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Växjö
Inlägg: 54
Standard Vilket är det bästa hotellet i Lassi?

Jag & min sambo behöver hjälp med att välja hotell. Hade varit kul att höra "hotellerfarenheter" av er som varit där! Tack!
/ Ina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-01-29, 21:02
souvlakis souvlakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Vilket är det bästa hotellet i Lassi?

Citat:
Ursprungligen postat av Inas Visa inlägg
Jag & min sambo behöver hjälp med att välja hotell. Hade varit kul att höra "hotellerfarenheter" av er som varit där! Tack!
/ Ina
Hej, kul att ni skall till "Keffa"
Vi är ett par som var på kefalonia i höstas, 2 veckor, bodde på ett litet familjeägt hotell, som heter Nondas, kanonbra på alla sätt o vis, om man inte är allt för kräsen
Faktum är att dom pratade óm att renovera nu "during the seasons", Mao från förra året till denna säsong..
Förra året så åkte vi med Fritidsresor, men i år så skulle Nondas byta till Airtours (med tanke på att det är på tok för lite turister i slutet av säsongen, mellan sept-okt.)

Hotellet ligger i utkanten av byn Lassi, men väldigt nära bra stränder, samt shopping/matställen. Byn Lassi ligger ca: 3 km från huvudstaden argostoli..
Byn Lassi är ju inte ett festarställe direkt, så det är väldigt mysigt, bra vatten (fått eu`s flagga för rent vatten) Har du flera frågor kring resmålet hör gärna av er, vi är glada om vi kan hjälpa er!
Vi har smygplaner på att åka till kefalonia i år igen, blev kär i ön, kanon-ö vacker mysig, väldigt grönt & skönt! Samt inte allt för stor..

Hälsningar//Peter & Carola
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-01-31, 11:38
Hella(s) Hella(s) är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 36
Standard Sv: Vilket är det bästa hotellet i Lassi?

Jag, syrran och mamma bodde på Nondas i somras. Vi var jättenöjda, men om det är det bästa hotellet i Lassi kan jag så klart inte svara på. Det bästa är närheten till den finaste stranden i Lassi (Makris Gialos) och att alla lägenheter har mer eller mindre havsutsikt. Nackdelen är att hotellet ligger i den ände av Lassi som ligger längst från Argostoli. Alltså tar det kanske 15-20 minuter längre att gå till Argostoli än om man bott i andra änden av Lassi. Räkna med ca 40 minuters promenad till torget i Argostoli från Nondas i Lassi.

Som Peter och Carola sa är det ju inget lägenhetshotell för den som söker ett lyxigt alternativ. Om det inte är renoverat sen i somras skulle jag nog sätta två stjärnor snarare än tre (som airtours har gjort).

Hyr gärna bil en eller två dagar för det är en mycket fin ö att upptäcka. Vi hyrde från ett ställe som låg typ mitt i Lassi längs gatan. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet men det var en trebokstavsförkortning typ UCB eller nåt. Efter några jämförelser tyckte vi att det var det mest prisvärda alternativet, med tanke på försäkringar osv. De satt en söt Golden retriever valp utanför när vi var där. Hälsa den från mig om ni ser den . Vi passade på att "storhandla" på Lidl utanför argostoli när vi hade bil. Supermarkets är som bekant inte direkt billiga...

Nu har ni kanske fått mer info än ni önskade Hoppas i alla fall att ni blir nöjda med resan till Kefalonia!

/Helena
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT