Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-18, 13:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Nu tar planen form

Om det blir som jag tänkt är svårt att veta men just nu ser det ut som Santorini - Ios - Sikinos - Folegandros blir årets öar för mig. Santorini har jag besökt flera gånger och Folegandros en gång. Ios har jag hört en del om men inte så mycket om Sikinos. Har läst det som finns på kalimera och när den borttappade Kalimera Mera dycker upp har jag mer att läsa om. Vill gärna få lite personliga reflektioner av er som besökt Sikinos tidigare om vad just ni tyckte om ön. Jag har tre veckor på mig så fyra öar känns ganska lagom.
Reser inte i högsäsong.

Eva Minst en gång om året bör man besöka en plats där man aldrig varit tidigare.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-04-18, 16:11
Mimmi Mimmi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tyresö
Inlägg: 96
Standard Sv: Nu tar planen form

Ja, vad ska man säga, Sikinos är en underbar pärla! Jag har besökt den 2 ggr, nu är det dock ca 3 år sedan senaste gång.Där händer inte speciellt mycket...tupparna gal, prästen simmar med sin hund...Vi bodde nere i hamnen där det finns en del pensionat. Choran är väldigt mysig den också. I hamnen fanns det för 3 år sedan 3 tavernor; Nikos, Meltemi och Rock Café.Dessutom en liten supermarket.Angående Rock Café så har det stället en fantastisk utsikt och dessutom serverar de sin egen inkokta bläckfisk som är helt suverän!
Ibland går det badbåt också och det lönar sig att åka på en tur, för stranden i byn är inte så märkvärdig.
För den som vill vandra finns det många möjligheter(själv hör jag till den latare gruppen som gärna åker buss upp till Choran men gärna promenerar ner...)
En ö värd ett besök!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-04-18, 20:22
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Nu tar planen form

Det låter underbart, en resa som man kan göra sen när tonåringarna inte längre vill följa med...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-04-18, 22:00
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Nu tar planen form

Tack Mimmi för den fina beskrivningen.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-04-20, 08:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 413
Standard Sv: Nu tar planen form

Sikinos gillar jag för lugnet, för människorna (oerhört vänliga och nyfikna) och för det genuina vardagslivet. På Sikinos händer inte mycket, lite som Schinoussa, men inte lika lantligt. Ta med många böcker Eva, att sitta i hamnen eller uppe i Chora med en god bok är ljuvligt. Det ska jag göra i sommar.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT