Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2022-09-22, 11:16
perlen perlen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 229
Standard Lugnet på Schinoussa

Att komma tillbaka till Schinoussa efter 24 år var en speciell känsla lugnet, tystnaden, tuppar som gal och åsnor som skriar finns kvar. Vi bor på Ilivasilema hotell med fantastisk utsikt från vår balkong över hamnen, Iraklia, Paros och Naxos. När vi kom fick vi veta att hotellets frukostservering nu stängt för säsongen och det märks i hela byn att säsongen lider mot sitt slut. Förra gången bodde vi på Meltemi där vi igår åt lunch och serverades av ägarens dotter som jag minns som 12 årigt barn, hon berättade om renovering och utbyggnad av pensionatet och restaurangen. Några av tavernorna är nu mera moderna restauranger där jag saknar den grekiska husmanskosten på menyn men det vi ätit har varit mycket gott. En del större nybyggen i modern stil syns även här. Fortfarande hälsar byborna på oss med ett leende och åsnorna bär på packning på huvudgatan, de äldre byborna syns på kvällarna sittandes utanför sina hus och allt har en känsla av frid över sej. Igår prövade jag nya höftleden och gick den lilla promenaden till byn Messaria för några vandringar blir det inte i år. För 24 år sedan ville döttrarna 10 och 12 år lämna Schinoussa efter ett par dagar det var alldeles för lantligt tyckte dom nu passar ön deras mamma alldeles perfekt. Om ett par timmar åker vi vidare mot Koufunissi
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT