Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-05-05, 19:45
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Jag blir så trött på mej själv!

Hej! Jag har bokat en resa till Parga, har även beställt en nedräknare men börjar nu ångra mej


Detta för att jag vill se och upptäcka olika öar/ställen varje år.


Jag har redan varit i Parga och älskade platsen väldigt mycket och det är lätt att ta sig dit.


Men jag har i många år nu velat se Paros och Amorgos, men har tvekat bara för att jag bara har en vecka att resa på.


Men längtan till Paros växer sig starkare för varje dag och jag funderar nu på att avboka Parga och ta steget att åka till Paros.


Mycket av min tvekan är hur jag ska ta mej dit? jag har kollat flyg via Apollo till Santorini, men undrar om det finns andra bolag som är billigare, jag undrar även om man kan ta blue star till Paros från Santorini och komma dit samma dag? om jag åker med Apollo så landar jag i Santorini kl.13 ,30.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-05-05, 20:49
perlen perlen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 233
Standard Sv: Jag blir så trött på mej själv!

Vi har de 2 senaste åren flugit med Airtours från Arlanda till Mykonos enbart flygstol den resan har varit betydligt billigare än till Santorini med Apollo.Vi åker de 2 sista veckorna i September och har bokat resa runt 20 maj då Airtours både 2014 och 2015 haft en mkt bra rabatt. Förra året landade en lördag runt kl 11 och tog sedan en katamaran till Paros vid ca kl 14 /Lena P
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-05-06, 10:28
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 461
Standard Sv: Jag blir så trött på mej själv!

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Mycket av min tvekan är hur jag ska ta mej dit? jag har kollat flyg via Apollo till Santorini, men undrar om det finns andra bolag som är billigare, jag undrar även om man kan ta blue star till Paros från Santorini och komma dit samma dag? om jag åker med Apollo så landar jag i Santorini kl.13 ,30.
Blue Star går varje dag 15.30 till Paros. Andra bolag som flyger till Santorini är Ving och Norweigen. Eller flyg till Mykonos, som Perlen skriver.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-05-06, 10:33
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Jag blir så trött på mej själv!

Det går ju också att flyga till Aten och därifrån vidare med färja till Paros eller inrikesflyg till Naxos (och därifrån vidare med färja till Paros - det är en kort resväg mellan de båda öarna och färjorna går ofta). Om jag bara hade en vecka på mig skulle jag nog välja en ö dit det går direktflyg så inte så mycket tid går bort i resande.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-05-06, 11:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 461
Standard Sv: Jag blir så trött på mej själv!

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Det går ju också att flyga till Aten och därifrån vidare med färja till Paros eller inrikesflyg till Naxos
Det går att flyga till Paros också.

Citat:
Om jag bara hade en vecka på mig skulle jag nog välja en ö dit det går direktflyg så inte så mycket tid går bort i resande.
Det skulle jag också göra.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-05-06, 15:49
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Re: Jag blir så trött på mej själv!

Jag åkte till Naxos fast jag bara hade en vecka och det funkade utmärkt, jag landade på Santorini, tog bluestar direkt till Naxos.


Så om jag kan ta samma båt som jag gjorde då och inte kliva av på Naxos utan fortsätta direkt till Paros då funkar det. men det är det jag inte vet om jag kan göra, om jag måste gå av båten på Naxos för att sen ta en annan båt till Paros då är en vecka för lite.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-05-06, 16:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 461
Standard Sv: Re: Jag blir så trött på mej själv!

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Så om jag kan ta samma båt som jag gjorde då och inte kliva av på Naxos utan fortsätta direkt till Paros då funkar det. men det är det jag inte vet om jag kan göra, om jag måste gå av båten på Naxos för att sen ta en annan båt till Paros då är en vecka för lite.
Det är samma båt så du behöver inte byta på Naxos.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2016-05-06, 16:41
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Jag blir så trött på mej själv!

Haha, skippa båtar ifall det blir strejk! Ta Du underbara Parga...mycket enklare!

Lissi- trött på strejker
Svara med citat
  #9  
Gammal 2016-05-06, 17:38
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Jag blir så trött på mej själv!

Just därför valde vi nu efter en vecka Parga på fastlandet! Jag vill inte alltid spänna SÅ mycket för strejkernas skull! Har suttit hela dagen vid datorn för att få två finska netvänner hitta varandra och samma hotell i Aten (en gemensam taxi är beställd i morgon till flygfältet). I kiria kom i går från Kalamata, o kirios i dag med morgonens sista båt från Paros och dom kände inte tidigare varandra. Ingen bus eller metro i dag/ i morgon. Nu är allt i ordning !
FILOXENIA måste man ha i Grekland, tycker jag!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2016-05-06, 19:16
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Jag blir så trött på mej själv!

Fast jag hoppas på buss I morgon ändå! Tre oberoende har ringt KTEL I Kalamata och fått samma svar. Buss I morgon o dag men inte söndag och JUST precis nu, körde buss förbi!!

Lissi
Svara med citat
  #11  
Gammal 2016-05-06, 19:39
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Jag blir så trött på mej själv!

Kanske gäller strejken bara Athens och Salonikis bussar, inte långdistansbussar. Hoppas så!
Ekathimerini skriver i dag:

Buses and trolley buses will also be out of service for three days beginning Friday. Bus services for the disabled will not be affected.

Har du tagit bilder i Kardamili? Väntar med intresse .
God kväll!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2016-05-07, 04:26
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Re: Jag blir så trött på mej själv!

Underskatta inte hur härligt det är att komma tillbaka till en plats man älskar. Man glider in i "lunket" direkt och det blir som en härlig förlängning - inte upprepning
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT