Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-06-05, 22:19
TinaM TinaM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 26
Standard Santorini med barn eller ej... Puh!!

Jag har i princip bokat flyg direkt till santorini, kan fortfarande boka av... Vi ville slippa Aten och båt därifrån för att komma direkt till öarna. Vi tyckte att de dyrare flygbiljetterna kunde vara värt det ... Dessvärre läste jag kanske på för dåligt innan. Nu när jag läser på forumet blir jag lite avskräckt över santorini. Vi har två barn 6/11 år. Förra året besökte vi Naxos, folegandros o milos. Vilket var mysigt. Blivit rek Paros. Hur lång båtresa är det mellan santorini-Paros. Känns inte som om man vill spendera för många dagar på santorini. Vilken rutt skulle ni rekommendera från santorini med två barn för att sedan komma tillbaka o flyga hem. Behöver jag boka båtresa hemifrån i början av juli? Önskar gärna förslag på boende, barnen gillar pool.

OM man nu vill avsluta med härliga stranddagar innan hemresan. Vad gör vi det bäst? På santorini eller nån annan ö. Och om vi ska se lite av santorini m barnen, vad hittar vi på då?

Usch vad jag låter negativ - omvänd mej!,
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-06-06, 13:11
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Santorini med barn eller ej... Puh!!

Hmm, hvorfor være redd for fly til Athen om dere skal til Kykladene?
Dere kan ta båt fra havnen Rafina som er liten og hyggelig, bare 40 min. med buss fra flyplassen. Skal man til Kykladene trenger man ikke innom Pireaus...

men bortsett fra det så funker helt sikkert Santorini med barn også... velg et hotel ved strendene på slutten av ferien... der har dere som regel både baseng, strand og det er rimligere å bo der enn i Fira. Paros er fint, men ikke bo i Paros by... evt. ta båten over til Anti Paros som barna sikkert ville like.

Blir bra uansett hvor dere flyr

Ia
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-06-06, 22:06
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Santorini med barn eller ej... Puh!!

Vi avslutade vår senaste med några dagar på Santorini. Vi var två familjer med sammanlagt fem barn i åldrarna 7-17, som trivdes vansinnigt väl på Honeymoon beach i Perissa. Hotellet är mycket trivsamt och stranden helt ok. Praktiskt också med den skjuts de tillhandahåller till och från hamn och flygplats.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-06-07, 00:24
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 119
Standard Sv: Santorini med barn eller ej... Puh!!

Det blir säkert kanon. Vi har åkt via Santorini flera gånger och bott en natt på hemvägen utom förra året då vi bara hälsade på hos dom vi brukar bo hos i Karderados. Själv gillar jag inte trafiken men har inte koll på hur det är i Perissa eller Kamari t.ex. Det blir ju längre till och från flygplatsen om inte annat.
Sen så ska man ju tänka på att Pireus är inte heller någon höjdare heller med barn och packning.
Totalt sett så föredrar jag nog Santorini före Athen om man bortser från priset på flygbiljetterna.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-06-07, 00:35
TinaM TinaM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 26
Standard Sv: Santorini med barn eller ej... Puh!!

Tack för era svar! Det verkar som Honeymoon verkar vara ett bra ställe att avsluta semestern på. Vi har dock några timmar då vi landat innan båten går till Paros. Landar 11.30 o båten går ca 16.00. Hur lång tid tar det att ta sig mellan flygplatsen och hamnen och hur gör man det enklast. Har inte köpt biljetter heller. Funderade på Amorgos först men jag hittar inga båtbiljetter den 7/7.
Ni som åkt m barn till Santorini-har ni nåt tips på utflykt/upplevelse?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-06-07, 12:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 413
Standard Sv: Santorini med barn eller ej... Puh!!

Citat:
Ursprungligen postat av TinaM Visa inlägg
Hur lång tid tar det att ta sig mellan flygplatsen och hamnen och hur gör man det enklast.
Här finns en annan tråd i ämnet.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-06-07, 17:40
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Santorini med barn eller ej... Puh!!

Hej

Jag bor själv på santorini sedan 20 år och har skrivit ihop lite info här: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=29613

Ingela
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT