Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-11-17, 11:40
peppssan peppssan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 63
Standard Iperion och Palm Beach

Någon som har erfarenhet av dessa 2 hotell ? Är Iperion mysigt att bo på ? Hur är det med Palm Beach, ligger ju centralt, blir man störd av "oljud" runtomkring ? Nu frågar jag er som varit där och kan ge mig svar av egen erfarenhet. Håller på o kolla lite olika hotell, kan inte riktigt bestämma mig och ställer mitt hopp till er alla som bott här och kan ge mig svar. Har skrivit i forumet innan och hade först tänkt mig o bo på Ilian men upptäckte att Iperion ligger i närheten men kanske ändå närmare Rethymnon än Ilian ? Någon som kan ge mig tips o råd så vore jag jättetacksam. Peppssan med många frågor o funderingar ...........
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-11-17, 15:52
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Iperion och Palm Beach

[quote=peppssan;152045]Någon som har erfarenhet av dessa 2 hotell ? Är Iperion mysigt att bo på ? Hur är det med Palm Beach, ligger ju centralt, blir man störd av "oljud" runtomkring ?
quote]

Jag har inte själv bott på palm beach men känner ägaren och har jobbat i restaurangen för ett antal år sen. De turister som jag då kom i kontakt med var nöjda med hotellet, det är enkelt men välskött och ligger mkt centralt. I och med att det är beläget på strandpromenaden är trafiken ganska intensiv utanför men så är det på ganska många hotell då Rethymno är en relativt stor stad. Hur det är med Iperion kan jag inte svara på.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-11-17, 16:03
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Iperion och Palm Beach

Jag och min vän bodde på Palm Beach i somras. Det är som Tuva säger.. enkelt men välskött och bra. Lägenheten (rum o pentry) var litet men fullt funktionellt för oss två. Men balkongen var stor och härlig. TV o A/C finns. Och så är det värdens mest underbara utsikt ut mot havet, Fortezzan och åt andra hållet. Vi satt många kvällar och beundrade utsikten innan vi gick ut för att äta middag. Och vad det gäller trafiken utanför så upplevde jag det som att den är lugnare numera mot förr om åren. Så den störde oss inte alls faktiskt. Stranden är på andra sidan vägen.. nära och bra. Så vi trivdes väldigt bra på det hotellet. Jag har en del bilder därifrån du kan se på om du vill.

//Monica
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-11-17, 17:17
peppssan peppssan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 63
Standard Sv: Iperion och Palm Beach

Citat:
Ursprungligen postat av MonkanS Visa inlägg
Jag och min vän bodde på Palm Beach i somras. Det är som Tuva säger.. enkelt men välskött och bra. Lägenheten (rum o pentry) var litet men fullt funktionellt för oss två.
Tack snälla ni för era svar, låter ju trevligt o bra. Har varit inne på andra forum där man inte får svar, dock inte Kreta-forumet!, och det är väl det forum är till för att fråga och förhoppningsvis få svar så många plus till detta forumet !

Du får jättegärna visa bilderna. Jag har bokat 2-rumsvåning på Palm Beach och jag undrar om dom har samma stora balkonger, för jag förstod att ni haft rum med pentry ? har du en aning om det är stora balkonger även på 2-rums våningarna som de andra ?

Senast redigerad av Zanét den 2008-11-17 klockan 18:30.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-11-17, 18:30
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Iperion och Palm Beach

Citat:
Ursprungligen postat av peppssan Visa inlägg
Du får jättegärna visa bilderna. Jag har bokat 2-rumsvåning på Palm Beach och jag undrar om dom har samma stora balkonger, för jag förstod att ni haft rum med pentry ? har du en aning om det är stora balkonger även på 2-rums våningarna som de andra ?
Jag lägger ska lägga in bilderna på picasa så kan du kika på dom sen. Återkommer med länk dit senare.
Jag vet faktiskt inte hur det är med tvåorna. Men är det lägenhet med balkong rakt ut mot havet så är det säkerligen lika stor balkong som vi hade.

//Monica
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-11-17, 18:41
Marcos avatar
Marco Marco är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Vänersborg
Inlägg: 211
Standard Sv: Iperion och Palm Beach

Min allra första resa till Grekland (2001) gick till Rethymno och hotel Iperion. Kommer ihåg att den låg strax efter där strandvägen slutar så någon trafik som störde fanns det inte. Överhuvudtaget ett lugnt område med närhet till restauranger och affärer. Hotellet ligger precis vid stranden och vi hade en underbar utsikt från balkongen över havet. Eftersom hotellet ligger längst ner på strandvägen så är det en bit att gå in till centrala Rethymno, men orkar man inte gå så finns ju alltid taxi.

/Marco
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-11-18, 10:29
peppssan peppssan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 63
Standard Sv: Iperion och Palm Beach

Citat:
Ursprungligen postat av Marco Visa inlägg
Min allra första resa till Grekland (2001) gick till Rethymno och hotel Iperion. Kommer ihåg att den låg strax efter där strandvägen slutar så någon trafik som störde fanns det inte. Överhuvudtaget ett lugnt område med närhet till restauranger och affärer. Hotellet ligger precis vid stranden och vi hade en underbar utsikt från balkongen över havet. Eftersom hotellet ligger längst ner på strandvägen så är det en bit att gå in till centrala Rethymno, men orkar man inte gå så finns ju alltid taxi.

/Marco
Hej. jag bestämde mig för Palm Beach inne i Rethymnon istället då man har allt i närheten och en helt otrolig havsutsikt ! och man slipper gå/åka taxi när man vill till restaurangen eller vad man nu vill. Tack iallafall för ditt svar ang Iperion som annars ser väldigt mysigt o trevligt ut.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-11-18, 12:15
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Iperion och Palm Beach

Länk till ett litet urval av mina bilder som visar hotell Palm Beach, utsikt från Fortezzan + lite annat. Nu får man sitta och längta ner dit i höstrusket.

Mina Kretabilder
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-11-18, 13:13
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Iperion och Palm Beach

Tack för nostalgitrippen, känns lååångt borta i detta ösregn. Men som Robert Broberg sjunger "målet är ingenting, vägen är allt..." Att längta är också att resa...
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-11-18, 13:23
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Iperion och Palm Beach

Citat:
Ursprungligen postat av litentuva Visa inlägg
Tack för nostalgitrippen, känns lååångt borta i detta ösregn. Men som Robert Broberg sjunger "målet är ingenting, vägen är allt..." Att längta är också att resa...
Så sant, så sant...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-11-18, 13:30
peppssan peppssan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 63
Standard Sv: Iperion och Palm Beach

Citat:
Ursprungligen postat av MonkanS Visa inlägg
Länk till ett litet urval av mina bilder som visar hotell Palm Beach, utsikt från Fortezzan + lite annat. Nu får man sitta och längta ner dit i höstrusket.

Mina Kretabilder
Vad finns mer att säga än att det är helt fantastiskt fint ! Otrolig utsikt ! Jag ångrar inte det minsta att jag valt Palm Beach som hotell. Nu längtar jag ännu mer när jag sett dina bilder och väntan lär bli lååång ...... Vi ska stanna 3 veckor så vi ska väl hinna besöka en o annan restaurang som nämnts här i forumet. Kanske några andra tips på annat just runtomkring ? Båtutflykt etc. Vi kommer att vara där sept/okt och då är det kanske inte bad man tänker på i allra första hand men har man tur blir det väl ett o annat dopp oxå. Jag försöker läsa så mycket jag hinner o kan om just platser runtomkring som man kan besöka, vet inte om det finns någon båtutflykt som man inte ska missa ?? Tusen tack för alla de fina bilderna
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT