Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-03-14, 22:34
Carins avatar
Carin Carin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 161
Standard Ixia?

Hej alla!!
Nu är man igång med planeringen igen. Förra året åkte jag ju själv till Rhodos. Kanon!! Inte för att jag var själv många minuter... Vilket var precis vad ni sa innan jag åkte. Vilket underbart folk. Fick mig vänner för livet!!
I år skall jag ta med mig en inbiten Thailandsresenär för att visa henne "mitt" Rhodos. Visa henne att man inte behöver sitta 14 timmar för att ta sig till paradiset. Och den här gången har jag valt Ixia efter att i två år på raken bott mitt inne i smeten i Rhodos stad.
Och om Ixia vet jag nada. Så nu skulle jag vilja be er berätta lite, ni som vet.
Tack på förhand
Kramar Carin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-03-15, 08:55
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Ixia?

Lite charm og rullesten/grus-strender er det jeg vet om Ixia...., hoteller og barer side om side langs veien, stranden på andre siden av veien...., men det er jo mange som liker seg der også ellers så hadde det jo ikke vært så mange som reiste dit... . Men det "ekte" /"typiske" greske finner du ikke akkurat der..., og er kanskje redd du ikke klarer å få henne Hellasfrelst ved å velge å bo der...


Ia
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-03-15, 10:52
Carins avatar
Carin Carin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 161
Standard Sv: Ixia?

Hej!
Det är inte Ixia som jag skall visa henne. Det blir bara vår utgångspunkt på ön. Ville veta om Ixia för att jag aldrig bott där. Kan ju vara bra att veta vad man har att vänta sig där menar jag..
Carin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-03-15, 17:01
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Ixia?

Det blir sikkert bra... . Jeg og barna var på Rhodos i fjor (en snarvisitt på 5 dager). Bodde ved Faliraki, leide bil en dag og kjørte nedover hele øst-kysten og hadde en utrolig flott dag.... Lindos var jo et "must", men var blitt en skikkelig "turistfelle" siden jeg var der for 22 år siden , men alikevel vært et besøk. Bare pass på og vær der før kl. 10.00 om dere har tenkt dere turen, både pga. varmen og pga. mange 100 turister som går i ,bokstavelig talt, kø! Eller kanskje kan der være en ide og komme i 17-18 tiden..?
Så får noen andre svare på spørsmål om selve Ixia.

Ia
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-03-15, 18:05
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Ixia?

Vi bodde i Ixia 2002 och trivdes bra där. Stället var faktiskt större än vad jag väntat mig. Många trevliga restauranger. En jag kan rekomendera ligger i ett hörn, mittemot där det lilla turisttåget avgår, en svenska som var bofast jobbade där, och vi fick där det bästa lammet vi någonsin ätit! Det är ju inget större uteliv att tala om men många små trevliga barer. Vi fick en favorit som vi avslutade varje kväll med att besöka..Nikos bar har jag för mig att den hette. Niko var också en trevlig man som gärna satt och diskuterade med sina gäster. Stranden består av klappersten. Det blåser rätt bra och är ett paradis för surfare, det var väldigt skönt då vi var där i augusti. Bussar in till Rhodos stad gick ofta från stora vägen. Taxi in var inte så dyrt heller har jag för mig, ca 8 euro.
Planen går väldigt lågt över Ixia då flygplatsen är nära.
Tyckte när vi var där att det var betydligt billigare här än inne i Rhodos stad.

Trevlig semester

Malin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT