Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-01-06, 14:46
tjoddans avatar
tjoddan tjoddan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 12
Standard Långtidsboende

Hej alla! Jag planerar att resa till Naxos 2 månader (maj-jun 06) med mina tre barn som är 11, 2 år och en bebis, då. Jag är van att resa själv och tänkte på detta sätt utnyttja föräldraledigheten till att utforska kykladerna. Jag har inte varit på naxos förut men till flera andra öar.
Har någon av er tips på längre tids boende på ön eller vilket område som är bra att ha som bas. Jag tänker: inte för långt att ta sig till hamn, bör ha livsmedel inom gångavstånd liksom inte för långt från sjukvård i övrigt nära bra strand eller i genuin bymiljö.
Kan hyra hus - vet någon hur man får tag i det?
Är Maragas ett bra område - och hur är östsidan av ön? Tacksam för förslag..
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-01-09, 10:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 401
Standard Sv: Långtidsboende

Välkommen till Kalimera!

Jag har inga tips på långtidsboende. Om jag vore du skulle jag åka ner och leta på plats, hittar du något trevligt pensionat kan du ju stanna där hela tiden. Stannar du så länge är det inga problem att få ett bra pris. Maragas är trevligt – lugnt och stillsamt – men lite väl långt från hamn och livsmedelsaffärer osv. På östsidan finns bara en kustby och det är Moutsouna. Visserligen en väldigt trevlig by, men ack så långt från allt du vill ha.

Vore jag du skulle jag bo i Naxos stad varifrån du har nära till allt. Även till många fina stränder. Naxos stad är turistiskt, men där finns även ett rikt grekiskt liv. Vill du bo väldigt nära en strand passar kanske Agios Georgios, Agios Prokopios eller Agia Anna bra.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT