Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-09-13, 10:54
Foppiss avatar
Foppis Foppis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Vetlanda
Inlägg: 48
Standard Håller inte med!

Precis kommit hem från en underbar vecka på Naxos. Jag läser och har även hört flera på resan som "ojar" sig över den långa transfern. Jag håller inte alls med, tyckte båtresan var helt underbar, en del av vår semester, jag satt och njöt de timmar det tog att åka båt och beundrade den vackra utsikten. Även på hemresan med soluppgången. Nu hade vi ju tur att det var lugnt både dit och hem på havet, och det klart att vid hård vind kan det ju vara jobbigt...
Vi var ju i sex hela dagar (Åkte med Apollo) plus hela kvällen den dag vi kom och mycket mer tid på resmålet har vi inte fått när vi åkt till andra ställen en vecka. Var på Malta förra året och hade även där sex hela dagar minus kvällen, för vi kom fram mycket senare.
Tveka inte att åka dit även om ni bara har en vecka och inte avskyr att åka båt förstås. Resan dit är ju semester det också, och sämre transfer än att kryssa i Kykladerna kan man definitivt ha.
Vi är förtjusta och kommer att åka lite längre tid nästa år, skall boka hotellet vi bodde på igen Hotel Alkyoni, det kan varmt rekommenderas. Läget är fantastiskt. Lugnt,i anslutning till stranden och tio minuter till Naxos stad att promenera. Underbar trädgård, pool, och mycket trevlig personal. Skall försöka boka egen resa, ej charter och kommer att be om tips senare här. Ja detta är min lilla åsikt jag vill dela med mig. Naxos, we will be back!! .... och till BOKA med fru, hoppas ni haft fortsatt trevlig resa, samt tack för trevligt sällskap vi middagen!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-09-13, 17:19
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Håller inte med!

Va roligt höra att ni haft det toppen å att tom båtresan gick bra!

Jag tror att pratet om den fruktade båtresan kommer sig av att OM och NÄR det är mer blåsigt och oroligt på havet, då är det verkligen INTE roligt att ta den turen...har varit flertal ggr till Naxos, de flesta ggr har det varit lugnt och fint på havet, men den gången vågorna sköljde över båten, då önskade jag faktiskt att jag var någon annanstans...folk mådde illa och kräktes till höger och vänster, flera var rädda (inkl jag själv, som annars tar det mesta med en klackspark) och det enda jag önskade var att vi skulle komma fram.

Många som då haft en jobbig båtresa upplever det också att det tar en el två dar att komma i fas igen, så då kanske man tycker 1 v är för kort tid. Plus då att Naxos är värt minst 2 v... ;-)

För övrigt kan det visst vara en trivsam tur (kanske mest om det är första gången man åker den), och bättre sätt att komma till en grekisk ö än med just båt finns väl knappast.

Mvh Lena*.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-09-14, 21:35
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Håller inte med!

Vi tyckte inte heller båtresan var farlig, men vi hade bra väder. Vårt plan var försenat, så när vi klev ombord på Alexander fanns inga däckplatser kvar. Vi fick sitta "nere", men man kunde ju gå upp emellanåt.

I och med att vi var försenade slapp vi väntetid vid "den hemska hamnen" som nämnts här på Kalimera. Men folk som kom tidigare hade inte upplevt väntan som så hemsk. "Vi satt vid en av restaurangerna och väntade..."

Tillbakaresan tidigt på morgonen var fin och där gick allt i ett: buss-båt-buss till flygplatsen. Där blev det försening och väntetid, men två timmar mer eller mindre efter en lång lyckad semester (vi var borta två veckor) är inte hela världen. (Säger man nu ja... )

Aina
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT