![]() |
Allsvenskan 2012
Vår, grönt gräs, nåja, iaf här på Strömvallen :D, doften av linement hänger tungt i luften, fotbollsvärldens längsta försäsong är förpassad till skrubben.
Det är allsvensk PREMIÄR detta EM-år 2012. Själv tillbringar jag den på måndag kväll på supporterkrogen Allstar i centrala Gävle. Svårast tänbara start. Guldaspirant MFF på bortaplan. Dock är statistiken fin, ingen seger men väl många X på 7 säsonger. Riktig premiär blir det på långfredagen mot Syrianska efter en rejäl uppladdning på supporterkrogen och gemensamt tåg mot Strömvallen. *längtar*. Å ingen match missar man när man är i Grekland heller, tack vare EM-uppehållet. Men hur går det? Vem vinner? Hur går det för ditt lag? Vilka förpassas till bakgården? Mitt tips Elfsborg. (Netwolf, Martinifk å andra; mest för att gå mot strömmen. I hjärtat hoppas jag på farsans blåvitt om inte Gefle lyckas hela vägen:D) Pelle Olssons mannar gör en kanonsäsong, klubbrekord och 7:e plats. Ut åker Syrianska och Åtvidaberg. Dock ska ÅFF ha stor cred för underbar humor i: http://www.youtube.com/watch?v=MYVzlrMim4A . Giffarna Sundsvall hamnar i norrlänsk skugga och får kvala. God lycka, vilka ni än supportar! / Norrlandsfönster på vid gavel |
Sv: Allsvenskan 2012
Vi laddar i morgon på KFF:s supporterpub med två Kalimeravänner för att se KFF förhoppningsvis slå Sundsvall borta. I Kalmar är det snövarning för i morgon så det är ju bra att man slapp sitta på plats i hemmamatch
Första hemmamatchen på Arenan i Kalmar missar vi till makens förtret då vi är i Paris då, men DÅ ska KFF slå AIK är det tänkt;) Åh så härligt det är att sitta på Arenan och se alla hemmamatcher...Vilken stämning!! KFF i topp 5 är mitt tips.....Eftersom inte KFF lär vinna i år så hoppas jag på HIF som segrare! Inga Göteborgare eller Stockholmare i topp här inte;) Lissi |
Tyvärr är inte mitt lag i Allsvenskan längre. Men kanske nästa år. Ändå ser jag fram emot årets allsvenska. Mer än på många år faktiskt. Jag tror på IFK Göteborg, eller Malmö, och oppas att det går bra för Kalmar och Mjällby. :)
Det var ett stort reportage om Gefle i DN i veckan som gick. Ni har ju två fd Hammarbyare i laget. Klart att ni slår rekordet då, och hamnar på sjunde plats. klapp_klap |
Vad är det för dumheter! De få norrlandslag som brukar vara med ska förhoppningsvis vinna. I övermorgon förlorar Kalmar! Här i Grekland har jag i alla år (sedan 1986) hållit på Olympiakos. Det har lönat sig med tanke på flera svenska succéspelare. Men, låt de bästa lagen vinna, oavsett vad vi håller på! / Jan-Erik, som är mycket fotbollsintresserad.
|
Citat:
skadade, men vi ska nog skrapa ihop ett lag som kan vinna:D Lissi |
Citat:
|
Citat:
Sorry Ylva A:D:D! Kalmar vann med 1-0, fast det måste erkännas att det inte kändes riktigt rättvist även om målet var fint......Men en orättvisa till Kalmars fördel sitter ju fint. Fotboll är ju inte rättvist alltid. Lissi |
Tabellen ser helt ok ut just nu. Liksom skytteligan.
|
Citat:
Tobbe |
Nu styr jag cykeln mot Allstar, intar några bira å hejar fram Gefle mot seger i Malmö. I morgon styr jag bilen mot Örebro för att se mitt käära Rögle ta plats i högsta serien. Svettig sportvecka! / Forza flabb_flab
|
Citat:
|
Citat:
Galen kväll i Örebro igår. Jag var nog ingen bra bilförare sista 10 milen mellan Uppsala och Gävle. Kul med KHK, fin hockeykultur där. (jfr Ängelholm) klapp_klap Anmärkningsvärt att tre av sex lag i kvalet till allsvenskan kommer från lilla Blekinge? :eek: |
Citat:
Tobbe |
Hockeyn tog ju slut i tisdags för året. Nu kan vi gå i sportide tills European Trophy i sensommar...
|
Citat:
Citat:
|
Ursäkta alla MFF-supporters MEN; Pontus Jansson har gjort sej själv till åtlöje. Hans, jag citerar; "hellre lägger jag av än å spelar i tråkiga Gefle", ter sej lite löjeväckande. 0-5 borta mot Hisingens stolthet Häcken! Hoppas han hade kul när IFF IFF spelade underhållande på Rambergsvallen... Ursäkta forumkamrater men jag kommer inte på något annat ord än; TÖNT:D
|
Inget fel i att kalla Pontus Jansson tönt tycker jag. Hans uttalande tyder på förakt och oförståelse för s.k. sportsmanship. Gefle är dessutom ett av de lag som spelar efter sina resurser och gör det otroligt bra. Pontus Jansson lär även ha haft en riktigt dålig dag idag på Rambergsvallen. Om Gefle anses spela trist fotboll, vad gjorde då MFF idag ?
/ Hasse:cool: |
Ajajelliajaj. Hemma från Östergötland med en omskakad fotbollssjäl. Aja, bara å resa sej å tokgrisspela mot IF ELLoS? :(
|
Citat:
Hmm.... Rögle? Hur ... hrmmm... kan du som Gävle-bo INTE hålla på Sveriges bästa hockeygäng BRYNÄS IF:confused: - 3 matcher kvar nu innan Elitserieguldet är i hamn! :D.. Perfekt att kröna 100-årsjubiléet med! //Conny |
Citat:
tycker Rebase från Göteborg:) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:34. |