Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-25, 16:54
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Grekisk ost till pasta?

Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta63 Visa inlägg
Men vem vet kanske i en affär i Malmö som har grekiska matvaror vid Möllevångstorget. Har varit där och handlat riktig fetaost och en massa annat gott.
Greken på S:a Förstadsgatan / Möllevångstorget har massa godis! Pajer, ostar, olivolja mm. Passa på att köpa riktigt Grekiskt salt också! Det är mycket godare, och framför allt mildare, än våra Svenska behandlade salter. Jag vet inte om det är "ten lille Kreken" Nikos som har butiken, och Gyrosställer till vänster längre. Men han ägde det tidigare. Jag lärde känna honom i slutet på 70-talet när han var min "pizza-hovleverantör". Han hade/har (?) även ett Gyrosställe i Caroli City.

Jag kan verkligen rekommendera alla som har vägarna förbi Möllevången att göra ett besök i den butiken. Riktiga och bra Grekiska varor! Jag ska själv dit på Tisdag eftersom jag ändå ska in till Malmö för ett DYYYYRT tandläkarbesök. Så får jag trösta mig med lite Grekiskt mums efteråt...

Jag vet att på Tinos har man ofta riven Graviera på Pastan. Just Graviera används mycket i matlagningen på Tinos. På vissa Tavernor gör man en form av Saganaki i lerform på just Graviera. Testa. Det är en väldigt god ost.

Senast redigerad av Peter den 2008-10-25 klockan 16:58. Anledning: Glömde hälften
Svara med citat