Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-28, 18:38
DonTino DonTino är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Sv: Bila till Grekland...nya rön?

Hello!

Har bilat flertalet ggr till Grekland, via Italien-färjor, genom fd Jugoslavien samt via Rumänien/Bulgarien osv.

Dagsläget:

* Italien-färjorna dyra jämfört med innan de olika krigen i fd Jugoslavien men resandet blir/är säkert och man är/blir utvilad.

* Resa genom fd Jugoslavien är billigare men en "osäker" resa. Min bror blev tom rånad då han åkte genom Serbien för 2-3 år sedan. Tjuvarna rånade dem medan de "halv-sov" i bilen. Tjuvarna drar sig inte för något längre.... Om man orkar bila igenom hela fd Jugoslavien i ett sträck, dvs utan att behöva stanna och sova är det helt ok och blir även billigare än färjorna.

* Rumänien/Bulgarien, undvik till varje pris.......Problem tom att få tag på rätt bensin....

* Tåg, tex Österrike - Grekland, är ungefär som färj-alternativet men kan även bli billigare om man hittar bra pris på biljetterna.

Var bered på att trafik-rytmen är "annorlunda" i Italien men också i Grekland jämfört med Sverige....

PM mig gärna fler frågor så ska jag svara på dessa så gott jag kan istället för att skriva en "långdragen" uppsats här.

//Dontino
Svara med citat