Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-12-28, 18:38
DonTino DonTino är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Sv: Bila till Grekland...nya rön?

Hello!

Har bilat flertalet ggr till Grekland, via Italien-färjor, genom fd Jugoslavien samt via Rumänien/Bulgarien osv.

Dagsläget:

* Italien-färjorna dyra jämfört med innan de olika krigen i fd Jugoslavien men resandet blir/är säkert och man är/blir utvilad.

* Resa genom fd Jugoslavien är billigare men en "osäker" resa. Min bror blev tom rånad då han åkte genom Serbien för 2-3 år sedan. Tjuvarna rånade dem medan de "halv-sov" i bilen. Tjuvarna drar sig inte för något längre.... Om man orkar bila igenom hela fd Jugoslavien i ett sträck, dvs utan att behöva stanna och sova är det helt ok och blir även billigare än färjorna.

* Rumänien/Bulgarien, undvik till varje pris.......Problem tom att få tag på rätt bensin....

* Tåg, tex Österrike - Grekland, är ungefär som färj-alternativet men kan även bli billigare om man hittar bra pris på biljetterna.

Var bered på att trafik-rytmen är "annorlunda" i Italien men också i Grekland jämfört med Sverige....

PM mig gärna fler frågor så ska jag svara på dessa så gott jag kan istället för att skriva en "långdragen" uppsats här.

//Dontino
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:52.