Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-18, 13:58
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Båtluff vs charter

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Men visst är det väl som du skriver Inkfish att det vi söker och gör är ganska lika. Upplevelser i kultur, mat, natur, människor mm är ju vad vi alla uppskattar. Bara tillvägagångssättet skiljer lite ibland.
Precis. Det är ju just det forskarna kommer fram till. Vi är alla ute efter ungefär samma sak - vi når bara dit på olika sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av xenos Visa inlägg
Men en sak slipper man om man stuffar runt själv: beskäftiga reseledare som inte kan något och samtidigt försöker ta ansvar för andra männskor som dessutom ofta är äldre än dem.
Men dem behöver man väl inte bry sig om? Man är ju inte tvungen till nånting, bara för att man åker charter.

Jag ska åka på charter om några dagar - transfer, hotell, allt. Och det kan jag säga - att den dag jag ligger fjättrad vid toaletten och gråter, då är det jag som ringer reseledaren* och skriker "Hjälp mig, jag håller på att dö i MAGSJUKA"

* reseledaren är i det här fallet "apollos servicetelefon", jag har inte satt mig in i vad det betyder.

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Etter mitt syn er det å tilbringe hele ferien i en turistby ikke "å oppleve fremmede kulturer", man opplever en "kunstig kultur", som har lite med landets egentlige kultur å gjøre. Maten er også ofte tilpasset, slik at den tilfredsstiller turistenes ganer.
Javisst. Fast forskarna är ju inte efter att bedöma vad som är främmande, de beskriver ju vad folk vill ha, inte nödvändigtvis vad de får. Och främmande kan vara ett subjektivt begrepp - även den mest turistanpassade ort kan ju vara "främmande kultur" för några.
Svara med citat