Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-14, 19:30
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Geo eller Paleochora?

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Jag skulle gärna vilja uppleva stranden i Georgioupoli med färre solstolar - undrar när de ställer upp alla solstolarna - mitt i maj? Vet du det, Lena, eller någon som vet?

Jag skulle också vilja gå till de sträckorna som är nästan tomma, men vi gick inte längs hela stranden, den är ju verkligen lång och imponerande, närapå en mil skriver du. Jag undrar hur man kommer till stranden "längst bort" om man inte vill gå hela milen längs stranden? Hur hittar man vägen dit om man vill köra? Uppe från stan eller nere från vägarna vid strandhotellen?
Hej!
Solstolarna kommer oftast upp i början av maj , men "svängradien" på stolarna är stor pa varje enskild "kantina". Från Georgioupoli sett är det inte mer än ett par, tre hundra meter tills stranden blir närapå tom. Först kommer Mare e Monti hotel och sedan Pilot Beach hotel, där för övrigt Blue Flag gäller. De är dessutom de enda hotellen som ligger direkt vid stranden. Sedan är det ett par hundra meter utan solstolar eller kantiner.
Detta gäller omväxlande för hela sträckan.

Förutom att ta sig till fots via stranden kan man också via en mindre väg, parallellt med havet, eller på olika sätt åka till Kavros, dit inga svenska resebyråer har resor och när man vill vika av ner till stranden.

Det finns efter huvudvägen skyltar mot "Paralia" (beachen) om man kommer med bil från Chania/Rethymon innan/efter man kommer till Georgioupoli.

Hälsar
Lena

Senast redigerad av Nektaria den 2010-11-14 klockan 19:45.
Svara med citat