Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-04, 11:17
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Hyra en egen badbåt?

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Jag vet inget om uthyrning av båtar. Men observera att det generellt behövs tillstånd för motorbåtar, kommer kustbevakningen och kollar är det viktigt att ha alla papper i ordning.
Nu blir jag lite orolig

Vi ska ju åka till Ithaka i sommar och kommer att hyra en mindre eka. Det är ett ställe som nog har 20-30 båtar till uthyrning. Det ser seriöst ut.....Man kan ju hyra liknade båtar både på Lefkas (Nidri) och Kefalonia (Agia Efimia). Dessa uthyrningsställen har funnits i många år. Dom kan väl inte vara olagliga då? Borde inte myndigheterna stängt ner dom då?

För oss är det viktigt med båtuthyrningen som är en stor del av semestern så nu blir jag orolig. Min man har 30 års båtvana och lägsta "körkortet" för båt - förarbevis. En fin bok med många stämplar . Undrar om det räcker?

Jag har också sett lokalbefolkningen "hyra ut" småbåtar till turister. T.ex i Loutro fick en norsk barnfamilj låna gummidingar för att ta sig till stränderna runt orten.

Vilka "papper" ska man fråga efter mer Monica P? Försäkring givetvis, men mer? Jättetacksam om du vet.....
Svara med citat