Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-03, 00:06
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Dålig mat i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Många år sedan jag köpte moussaka i Grekland. Konstaterade en gång att jag gör det bättre själv sen aldrig mer. Min har både potatis och kanel vilket de som lagade den sista jag åt i Grekland glömt.

Eva
Självklart, tycker jag som du Eva, skall det vara både potatis och kanel i en moussaka! Vad jag inte riktigt kan förstå är att ni inte får en god moussaka längre. På alla de ställen där ni äter den goda maten ni beskriver så måste dom väl kunna laga god moussaka!!? Den skall självklart vara så nygjord som möjligt och det kollar man ju genom att titta in i köket, vilket de flesta ju uppskattar.
Jag lyckas iaf fortfarande hitta ställen som kan. Däremot beställer jag sällan souvlaki men det har jag alltid tyckt varit överskattat. Förra året åt jag dock en underbar kycklingsouvlaki på Daphne beach på Zakynthos. Kycklingbitarna på spettet var inlindade i bacon och till det serverades en hemgjord tomatsalsa som var supergod.

//maji som tillhör dom som tycker maten är viktig och ett bra sätt att lära känna det land man besöker
Svara med citat