Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-21, 19:31
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Finns det någon av Er som kan tipsa mig om någon trevlig taverna i närheten av Pireus Dream Hotel.. anländer Pireus imorgon runt 15.00..till kvällen tänkte jag ut och äta men känner inte för att gå så långt från hotellet!

Tacksam för svar!.

Sunny (som har en skön stund i solen på min balkong Pension Sofi)..
Citat:
Tack, det verkar ju och vara en trevlig taverna.. ..får se om det blir där eller om mitt hotell kan tipsa mig om något ställe inte så långt från hotellet!..
Citat:

Nu ska jag till stökiga Pireus..
Citat:

Men dessvärre tänker jag inte traska till RAKADIKO ikväll, det låg en bra bit från hotellet, det visade mig på en karta i receptionen.

Känner mig inte trygg här i Pireus sen när det blir mörkt, kanske jag går helt vilse med!..

Restaurangen här på hotellet serverar flera grekiska rätter till ett lågt pris, så jag äter här ikväll,rätt slut ändå efter båtresan.
OK, vad som är långt från hotellet är ju relativt. Jag tycker inte att några kvarter och 10 min promenad är så långt. Men jag har all respekt för om man känner sig otrygg någonstans efter mörkrets inbrott. Men då är ju å andra sidan 100 m och 1 minut också långt. Men positivt att hotellet (som ju är jättebra) har ett alternativ att erbjuda.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det har inget med negativ inställning till Pireus att göra om man inte känner sig trygg och vill ge sig ut ensam på en plats man inte känner till. NEGATIV inställning till saker/platser är nog det minsta Sunny har

Rakadiko ligger kvar! Njut av Din sista kväll Sunny med middag på hotellet och promenad i närområdet.

Lissi
Om man inte känner sig trygg på en plats och inte vill gå ut där så tycker jag att det innebär en negativ inställning till den platsen. Svårt att se det som något positivt. Det innebär ju inte att det är en felaktig inställning.

Personligen upplever jag en hel del ställen i Aten som mera tveksamma. Lite tråkigt är det att så många via olika media bidrar till denna otrygghet, motiverad eller ej. Och jämfört med Stockholm så upplever jag både Aten och Pireus som mera trygga.

Citat:
What....har jag uttryckt att jag har en negativ inställning till Pireus..onej.. känns bara olustigt att gå här senare på kvällen ensam.. det är ju inte som ute på öarna precis.. sen när jag läst här att flera har blivit rånade..låter ju inte särskilt tryggt då... MEN.. jag ska strax gå ut en sväng nu medans det är ljust!

Sunny
Sunny, jag menar verkligen inte att du är någon som är rädd av sig. Jag avser inte heller att försöka övertala dig att gå ut i Piraeus om du inte känner dig trygg där. Du är verkligen en häftig kvinna som gör mycket som många andra skulle tveka inför. Du reser långa resor på egen hand utan färdiga paket. Du är ute på vandringar överallt på egen hand. o s v ........

Min personliga uppfattning är att du kanske utsätter dig för större risker på en del ensamvandringar i naturen än vad du skulle göra på en promenad i Piraeus. Men det är min högst personliga uppfattning.

Vad jag skrev var bara att jag tycker att det är synd att du har en negativ inställning till Piraeus. Det grundade jag på att du bl a skrev "Nu ska jag till stökiga Pireus.." och att du avstår en kort promenad i stan efter mörkrets inbrott för att komma till en intressant taverna. Det uppfattar jag som en negativ inställning till Piraeus. Men jag har respekt för att alla inte tycker så, och framförallt respekt för att du väljer som du gör. Det har ingen annan med att göra.

Oavsett det så säger jag åter igen..... ha en trevlig kväll och en fin hemresa. Tack för alla dina fina rapporter!

Masse
Svara med citat