![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Takk for fine rapporter fra Amorgos og Naxos, Sunny12, alltid trivelig å følge deg
![]() (- o g s å når du er steder j e g selv ikke liker s å godt ![]() Ønsker deg en fin kveld i Pireus ![]() - og en riktig God Tur hjem i morgen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Personligen upplever jag en hel del ställen i Aten som mera tveksamma. Lite tråkigt är det att så många via olika media bidrar till denna otrygghet, motiverad eller ej. Och jämfört med Stockholm så upplever jag både Aten och Pireus som mera trygga. Citat:
Min personliga uppfattning är att du kanske utsätter dig för större risker på en del ensamvandringar i naturen än vad du skulle göra på en promenad i Piraeus. Men det är min högst personliga uppfattning. Vad jag skrev var bara att jag tycker att det är synd att du har en negativ inställning till Piraeus. Det grundade jag på att du bl a skrev "Nu ska jag till stökiga Pireus.." och att du avstår en kort promenad i stan efter mörkrets inbrott för att komma till en intressant taverna. Det uppfattar jag som en negativ inställning till Piraeus. Men jag har respekt för att alla inte tycker så, och framförallt respekt för att du väljer som du gör. Det har ingen annan med att göra. Oavsett det så säger jag åter igen..... ha en trevlig kväll och en fin hemresa. Tack för alla dina fina rapporter! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bra inlägg Masse...jag hade nog inte läst alla inlägg ordentligt och tyckte du lät så hård mot Sunny12.
![]() Missförstånd är till för att lösas! Rakadiko ÄR ett toppenställe och jag är så glad att jag fick tips av Inkfish till julen 2011. Nu är vi ju igen i eftersäsong på samma hotel Lilia där vi trivdes så gott vid Mikro Limani, lite längre att gå tror jag. Vi har ju 4 ggr varit i Pireus off-season i februari, december och nu snart i november. Pireus är jättemysigt! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sen. JA, jag känner mig otrygg och obekväm här därför att jag har ingen som helst koll.. har tidigare bara gått direkt till flygbussen eller blivit skjutsad direkt till hamnen! Jag är inte feg, men går hellre på långa vandringar uppe i bergen än går ut här och vimsar i mörkret.. ![]() Tack, Masse för att du uppskattat mina rapporter, kul att höra och jag hoppas att hemresan går finfint!.. ![]() Ja, du gillar ju större städer så då kan jag förstå det, men jättemysigt håller jag inte med om.. däremot är Amorgos och Naxos jättemysigt!.. ![]() Sunny(som iaf har varit ut och kollat lite ett par kvarter från hotellet, men fick ingen större lust att gå något längre...mycket trafik, dålig luft..bläääää.... PS. Men däremot är Pireus Dream Hotel jättemysigt och väldigt serviceminded personal och oerhört trevliga. ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2014-10-21 klockan 20:23. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Ja, det var sorgligt att lämna Naxos... men nu har jag något att längta tillbaka till! |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker också att P. är superjobbigt och ljudligt och stökigt efter besök på öarna! Däremot har vi upplevt P.andra gånger,med Grekiska vänner och då är det en annan sak. Jag skulle inte gå ut som ensam tant i Piteås-natten. Förstår dig fullkomligt Sunnygirl!
|
|
|||
|
|||
![]()
Ursäkta! Vår dator är paj,så det är lite jobbigt med bokstäverna via smartfånen Pireaus,ska det vara!
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla dina fina rapporter och att vi fått följa din resa. Naxos är nog lagom i lågsäsong. Den populära tavernan i Pireus kan du besöka en annan gång i dagsljus. Pireus är för mig så långt från mysigt man kan komma. Däremot kan ett besök i goda vänners sällskap i den del som heter Mikrolimani vara trevligt. Dit åker gärna en del Atenbor. Eva
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack Sunny för rapporterna och visst är Pension Sofi bara bäst
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sunny, det har varit helt underbart att följa dig på dina turer på Amorgos och Naxos. Jag är helt övertygad om att vi åter kommer att mötas på A/N, eftersom vi gillar dessa öar och åker i samma säsong.
Ha nu en skön resa hem och jag hoppas att du nu har en buss till Västerås samma dag, så du kommer till hemmet utan överliggning på ARN. På tal om Pireus: Jag har blivit bestulen 2 gånger i mitt liv. Första gången var min gamla cykel. Jag känner mig fortfarande förnedrad, fastän Umeå är en "lånecykelstad". Andra gången var i Pireus Handväskan låg högst uppe i Kånkenryggsäcken. Men där fanns bara passen och en ålderdomlig mobil. Därför känner JAG mig kränkt varje gång jag kommer till Pireus och vi försöker undvika stan. Men Plaka älskar jag! Birgitta |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det bästa boendet jag haft i Grekland! ' ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Ikväll hinner jag med en buss, det är bara på Lördagar som det inte går någon flygbuss efter 21.00..knepigt!!.. ![]() Flyger 14.15 från Aten med Norwegian igen.. kanon för då kan jag surfa ombord!!.. ![]() Har precis intagit den bästa buffé-frukosten i Grekland någonsin på Pireus Dream Hotel, här finns ALLT.. vilken kvalitet.. ger dom 10**********kanon fresh allting!! Sunny(som snart ska göra sig redo för take off mot flygbussen, 5 min. promenad från hotellet, fast det hade känts bättre att gå mot Gate 7 och en tur mot Naxos eller Amorgos såklart!!.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för att vi fick vara med på din resa.
Ha en fin tur hem. Nu kan du ju snart åka till Rocklunda o se Mästa Mästarna, laget i mitt hjärta VSK. Lyckliga du som bor i Västerås. // KR |
|
|||
|
|||
![]()
Onsdag 22/10 Athens airport
Har checkat in, ska snart gå till gaten, men sitter just nu och tar min sista Frappe för i år.. ![]() Sunny(Som är mer än nöjd med 10 veckor i Grekland i år!.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ska vi byta.. vart bor du?..
![]() ![]() Sunny,som inte är så värst sportintresserad |
![]() |
|
|