Citat:
Ursprungligen postat av Masse
Om man inte känner sig trygg på en plats och inte vill gå ut där så tycker jag att det innebär en negativ inställning till den platsen. Svårt att se det som något positivt. Det innebär ju inte att det är en felaktig inställning.
Sunny, jag menar verkligen inte att du är någon som är rädd av sig. Jag avser inte heller att försöka övertala dig att gå ut i Piraeus om du inte känner dig trygg där. Du är verkligen en häftig kvinna som gör mycket som många andra skulle tveka inför. Du reser långa resor på egen hand utan färdiga paket. Du är ute på vandringar överallt på egen hand. o s v ........
Min personliga uppfattning är att du kanske utsätter dig för större risker på en del ensamvandringar i naturen än vad du skulle göra på en promenad i Piraeus. Men det är min högst personliga uppfattning.
Vad jag skrev var bara att jag tycker att det är synd att du har en negativ inställning till Piraeus. Det grundade jag på att du bl a skrev "Nu ska jag till stökiga Pireus..
Oavsett det så säger jag åter igen..... ha en trevlig kväll och en fin hemresa. Tack för alla dina fina rapporter!
 Masse
|
När jag skrev "stökiga Pireus" så jämförde jag med de två öarna jag just besökt, då är Pireus stökigt enligt min uppfattning!
Sen. JA, jag känner mig otrygg och obekväm här därför att jag har ingen som helst koll.. har tidigare bara gått direkt till flygbussen eller blivit skjutsad direkt till hamnen!
Jag är inte feg, men går hellre på långa vandringar uppe i bergen än går ut här och vimsar i mörkret..

...förstår om ni som reser i sällskap med någon kan uppleva Pireus som mysigt, men att gå ut själv här känns inte mysigt!
Tack, Masse för att du uppskattat mina rapporter, kul att höra och jag hoppas att hemresan går finfint!..
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
. Pireus är jättemysigt!
Lissi
|
Ja, du gillar ju större städer så då kan jag förstå det, men jättemysigt håller jag inte med om.. däremot är Amorgos och Naxos jättemysigt!..
Sunny(som iaf har varit ut och kollat lite ett par kvarter från hotellet, men fick ingen större lust att gå något längre...mycket trafik, dålig luft..bläääää....
PS. Men däremot är Pireus Dream Hotel jättemysigt och väldigt serviceminded personal och oerhört trevliga.