Visa ett inlägg
Gammal 2006-02-19, 15:29
hanna hanna är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: amorgos med SMÅ barn... några frågor!

Tack för bra tips såhär långt! Jag lovar att återkomma med reseberättelse i början av juni... Nu har jag ett par andra frågor:

1. Är det dumt eller smart att boka i förväg? Jag har nog tänkt att det känns tryggast att ha boendet fixat innan vi åker - vi har aldrig varit på Amorgos tidigare, och det känns lite trist att bli stående utan rum när vi reser med så små barn - men jag inser när jag läser andras inlägg att priserna varierar väldigt beroende på om man förbokar eller ej.
Vi har fått priser som varierar mellan 60 E/natt för 2 vuxna och 2 små barn("double apartment" på Lakki Village) och ner till 30 E/natt (studio med en dubbel- och en enkelsäng, Eleni Rooms). Jag har i och för sig tyckt att detta låter helt OK, men undrar naturligtvis om vi hade kunnat skära ner väldigt på boendekostnaderna om vi haft is i magen...

2. Färjan, återigen. Är det dumt att boka & betala rum för det första dygnet på Amorgos redan innan ankomsten då vi kanske inte anländer förrän på morgonen? De enda tidtabeller jag hittar såhär långt i förväg är för Blue Star-snabbisen. Den verkar endast gå på lördagar - och vi anländer till Aten en söndag... Alltså får det bli någon annan typ av färja för vår del - går det några båtar överhuvudtaget på söndagar? - och om det gör det - blir det en hel natt som spenderas på färjan? Isåfall är det ju ganska dumt att betala för logi... Lite rörigt men ni förstår nog min fråga.

Tack på förhand!
/Hanna.
Svara med citat