Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-02-19, 15:29
hanna hanna är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: amorgos med SMÅ barn... några frågor!

Tack för bra tips såhär långt! Jag lovar att återkomma med reseberättelse i början av juni... Nu har jag ett par andra frågor:

1. Är det dumt eller smart att boka i förväg? Jag har nog tänkt att det känns tryggast att ha boendet fixat innan vi åker - vi har aldrig varit på Amorgos tidigare, och det känns lite trist att bli stående utan rum när vi reser med så små barn - men jag inser när jag läser andras inlägg att priserna varierar väldigt beroende på om man förbokar eller ej.
Vi har fått priser som varierar mellan 60 E/natt för 2 vuxna och 2 små barn("double apartment" på Lakki Village) och ner till 30 E/natt (studio med en dubbel- och en enkelsäng, Eleni Rooms). Jag har i och för sig tyckt att detta låter helt OK, men undrar naturligtvis om vi hade kunnat skära ner väldigt på boendekostnaderna om vi haft is i magen...

2. Färjan, återigen. Är det dumt att boka & betala rum för det första dygnet på Amorgos redan innan ankomsten då vi kanske inte anländer förrän på morgonen? De enda tidtabeller jag hittar såhär långt i förväg är för Blue Star-snabbisen. Den verkar endast gå på lördagar - och vi anländer till Aten en söndag... Alltså får det bli någon annan typ av färja för vår del - går det några båtar överhuvudtaget på söndagar? - och om det gör det - blir det en hel natt som spenderas på färjan? Isåfall är det ju ganska dumt att betala för logi... Lite rörigt men ni förstår nog min fråga.

Tack på förhand!
/Hanna.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:11.