Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-06, 17:24
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tillbaka på Peloponnesos igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Fråga Panagiotis om bussarna, han kan säkert ta reda på hur du bäst löser problemet.
Janne, detta Grekland är helt underbart! Panagiotis har kollat med Kalamata, buss I morgon, inte buss söndag. Stella har kollat. Buss I morgon, inte söndag Travel agency samma budskap. Buss I morgon. De hade också ringt. Lilleputreiser och en annan man på kontoret tror tvärtom, ingen buss fredag lördag,eller söndag men kanske måndag... En annan grekisk man inne på Lilleputs servicestation sa samma...
Så jag har betalt rummet ( fick absolut inte hetala sista natten) och får stå kl 9.45 I morgon och vänta på buss..annars har jag en natt till här innan rummet är uthyrt...Detta börjar bli lite kul! Jag får väl stå varje morgon med lilla väskan och vänta...

Dagen har varit underbar! Strålande sol hela förmiddagen och då gick jag landsvägen upp till Petrouvouna. Magnifik utsikt längs serpentinvägen upp. Väl där hördes underbar sång från lilla kyrkan och utanför stod nog hela byn..,dop? Jag gick vidare och ner vandringsstigen tillbaks... Såg annorlunda ut mot när jag gick uppför I förrgår. Väl hemma vid sådär 10.30 stod ett stort fat med spanakopita på balkongräcket. Denna Stella!
Jag ville inte äta då så jag tog badkläder I ryggan och gick långt bort längs havet från kyrkan sett. Hittade en alldeles öde stenstrand med sandbotten och badade länge. Satt sen I solen nån timme tills mörka moln kom...då gick jag tillbaks och satte mig på favvostället med ett glas retsina.
Regn kom aldrig, så efter att jag kommit hem och hängt upp badkläder kom Stella med ett stort fat med kött och pasta..hjälp !
Spanakopitan åt jag och det var godaste ever, med sesamfrön på filodegen.

Så gick jag ner I fortsatt sol till den lilla hamnen med huset och tornet uppe på höjden ovanför, som Staffan Stolpe skriver om.( Morea)
I tornet gick jag in och klättrade upp till andra våningen på stegen. Vacker utsikt... Sen gick jag till Lolas och belönade mig med melonglass och kaffe. Väl hemma har jag packat det mesta, suttit I solen på balkongen tills det nyss börjat regna...ett stilla sommarregn. Jag sitter I sängen med balkongdörren öppen och ser ut över hustaken och havet över till Koroni.

Snart slutar regnet och jag går ut igen...Men hur mysigt Kardamyli än är så hoppas jag att jag tar mig till Loutraki I morgon..,lite mer liv där!!!

Lissi- på gott humör! ...och nu strålar solen igen!

Senast redigerad av Lissi den 2016-05-06 klockan 17:39.
Svara med citat