Ämne: Fastlandet!
Visa ett inlägg
Gammal 2018-06-16, 09:11
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Sv: Fastlandet!

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Om ni har tid och en hyfsat bra bil vill jag rekommendera en sån resa. Vi åkte massor av gånger och det var minnesvärt, även när det blev krångel av något slag. Man kan se en stor bit av Italien också, om man åker från Venedig, Ancona, Brindisi...Jag vet inte om det går några färjor från Trieste eller Bari nu för tiden.

Många här på Kalimera har erfarenheter från såna resor, så om ni funderar allvarligt på det kommer ni att få många goda råd och tips .
Låter kanon, jo jag har en 1 år gamal Astra som mest står o samlar damm när det inte är storhandling typ, och jag hr tre gånger förr gjort roadtripps ner i Europa, senast när jag var ner i Bozen och vände, därifrån hade det väl varit kanppt 15 mil till Venedig liksom, och jag är sugen på ny roadtripp och en 5 veckor eller så kan jag lätt lägga med lite smart uttag av semestern tänkte låter man resan ner och upp ta en vecka vardera hinner man ju med lite stopp på vägen...

Men det är nästa år det gäller och leva i nuet

Jo det blev bra väder sen men idag och igår är det ingen höjdare, har rört mig ner till Peloponessos västkust, regn o lite åska om vartannat, tur jag drog i väg och upplevde Vohidkila och slottet när det var fint väder! Ska tydligen vara lite kasst nu några dagar men jag tycker inte det gör så mycket för att vara ärliig, finns många utflykter man kan göra och det är skönt ligga o läsa, det hinner jag inte till vardags.

Dagen innan var jag föresten och såg Ancient Messini, det är nog den häftigaste plats jag varit på när det kommer till arkeologiska utgrävningar, jämfört med tex olympia är det runt 10 gånger bättre, man förstår verkligen hur det såg ut där för ett par tusen år sedan, och dessutom får man ha platsen nästan för sig själv, rekommederar varmt att åka hit!

Imorgon ska jag ner till Gythio, hoppas på lite hyffsat väder så man kan köra passet Kalamata-Sparti, kört där förut o det är så häftigt, men är det dåligt tar jag nog motorvägen istället
Svara med citat