![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Men det är nästa år det ![]() Jo det blev bra väder sen men idag och igår är det ingen höjdare, har rört mig ner till Peloponessos västkust, regn o lite åska om vartannat, tur jag drog i väg och upplevde Vohidkila och slottet när det var fint väder! Ska tydligen vara lite kasst nu några dagar men jag tycker inte det gör så mycket för att vara ärliig, finns många utflykter man kan göra och det är skönt ligga o läsa, det hinner jag inte till vardags. Dagen innan var jag föresten och såg Ancient Messini, det är nog den häftigaste plats jag varit på när det kommer till arkeologiska utgrävningar, jämfört med tex olympia är det runt 10 gånger bättre, man förstår verkligen hur det såg ut där för ett par tusen år sedan, och dessutom får man ha platsen nästan för sig själv, rekommederar varmt att åka hit! Imorgon ska jag ner till Gythio, hoppas på lite hyffsat väder så man kan köra passet Kalamata-Sparti, kört där förut o det är så häftigt, men är det dåligt tar jag nog motorvägen istället |
|
||||
|
||||
![]()
Avundsjuk... tänk att vi missade Ancient Messini under 15-16 somrar på Peloponnesos! Det har varit en rad utmärkta historieprogram därifrån på OTE History channel,( bara så att man ser vad man missar...) men verkligheten slår allt.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Kom hem igår efter en knapp vecka utanfö vid Mauvroni utanför Gythio, väldigt härlig avslutning med mest avslappning men även en tur till Monevasia och Mystras bland annat. Men mest sol och bad och ladda inför jobbet. Hade en härlig avslutning utanför aten innan flyget hemmåt, slapp även betala för tappad navkapsel ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu hör du till den inte så stora gruppen som har sett alla möjliga sidor av Grekland.
Jag brukade pricka in på en Europakarta vilka ställen vi passerat, det blev ju inte så långvariga besök, och en påfallande del var verkstäder... ("Villeicht wissen Sie wo es ein Verkstatt gibt?") men mycket gav mersmak och en del ställen kunde jag gärna besöka fler gånger. I Grekland såg jag alldeles för lite av fastlandet. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Välkommen hem och tack för alla rapporter! ![]() |
![]() |
|
|